خلاصه ماشینی:
"ارزشهای فرهنگی و سبکهای زندگی جدید<FootNote No="1" Text=" ‘‘Cultural values and new life-styles’’ In Problems of Culture and Cultural Values in the Contemporary World, Paris: UNESCO, (1983), pp.
وبر است نزدیک به دیدگاه مارکس<FootNote No="18" Text=" Marx"/><FootNote No="3" Text=" Marx"/>دربارة طبقه اما از مارکس جدا میشود در این نکته که او [وبر] طبقات را نه گروههای واقعی بلکه صرفا جمعی از افراد میبیند که دارای موقعیت اقتصادی مشترکی هستند؛ بدون اینکه آن افراد نسبت به عضویت در طبقه آگاه باشند.
2. سبکهای زندگی بهعنوان الگوهای مصرف شامل ترجیحات، سلیقه و ارزشها قالبهای تجربی سازمانهای اجتماعی برخلاف دورة ماشینیکردن و تشکل صنفی، دیگر از کارخانهها و ادارهها پدیدار نمیشوند؛ بلکه قالبهای جدید سازمانی پدید میآیند از یک چارچوب فراگیر فعالیتهای فراغتی: گروههای T <FootNote No="35" Text=" T-groups [Training group =: گروهی از افراد تحت درمان یا آموزش که در صدد بهبود روابط بینفردی یا مهارتهای اجتماعی خود هستند.
متغیرهایی که بهنظر میرسد اهمیت بیشتری داشته باشند عبارتاند از: جذابیت یک شغل (دامنهای که یک سبک زندگی به آن نیاز دارد که شامل موارد ذیل میشود: شغلها، وقت شخصی، درگیرشدن در روابط شخصی)، پاداش و و منابع (نوع منابعی که بهوسیلة شغل دسترسپذیر میشوند)، دیدگاه جهانی (فرهنگ شغلی بهعنوان عوامل اجتماعیکننده و آموزگاران ارزشها) و شرایط عاطفی (تجربهکردن خویش و جهان که بهوسیلة محیط کاری امکانپذیر میشود)» (زابلوکی و کانتر 1976: ص276).
‘The Generation of Social Change: New Perspectives on Youth Movements in Modern History’, Unpublished rnanu-script."