خلاصه ماشینی:
مرحلهء چهارم:معرفی شش مقالهء برتر پس از بررسی فرمهای ارزشیابی واصله و جمعبندی و تعیین میانگین چهار مقالهء تحقیقی و تألیفی و دو مقالهء ترجمهشده که از امتیاز بیشتری برخوردار بودند به شرح زیر انتخاب شدند: الف:مقالات تألیفی و تحقیقی 1-مجملها-واقعیتها در طراحی آموزشی با میانگین 290 امتیاز(حاصل نظرات چهارنفر از داوران) 2-چگونه خواندن و نوشتن را آموزش دهیم تا اثر آن ماندگارتر باشد 281 امتیاز(حاصل نظرات چهارنفر از داوران) 3-کارآیی نظام آموزش و پرورش کشور با 278 امتیاز(حاصل نظرات چهارنفر از داوران) 4-حرفهء معلمی و رضایت شغلی با 275 امتیاز(حاصل نظرات چهارنفر از داوران) ب:مقالات ترجمهشده 1-دانش پیشنیاز در برنامهریزی درسی با 297 امتیاز(حاصل نظرات چهارنفر از داوران) 2-تعلیم و تربیت اسلامی و مفاهیم نوین با 222 امتیاز(حاصل نظرات سهنفر از داوران) مرحله پنجم:ارزشیابی شش مقالهء برتر توسط هیأت تحریریه و انتخاب سه مقالهء تألیفی تحقیقی و یک مقالهء ترجمهشدهء برتر سال به موجب بند"ج"از مادهء سوم آییننامهء انتخاب بهترین مقالات سال،اعضاء هیأت تحریریهء فصلنامه،چهار مقالهء تألیفی و تحقیقی و دو مقالهء ترجمهشده را که توسط داوران در ارزشیابی اولیه برتر تشخیص داده شده بود،مجددا مورد ارزشیابی قرار دادند و بدینترتیب انتخاب نهایی سه مقالهء تألیفی و تحقیقی و یک مقالهء ترجمهشدهء برتر سال، پس از جمعآوری نظرات اعضاء هیأت تحریریه و جمعبندی امتیازات و تعیین میانگین آنها صورت پذیرفت.