Skip to main content
فهرست مقالات

دوستی خدا

خلاصه ماشینی:

"همین تقسیم‌‌بندی دو تایی در مورد دوستی دنیا که بنا به تعبیر رسول خدا(صلی الله علیه و آله) مادر همه‌‌ی خطاهاست، قابل تطبیق است. آیا این اقدام عبدالرحمن‌‌بن عوف قابل سرزنش نبود؟ آیا این اقدام عبدالرحمن‌‌بن عوف صحیح بود؟ اگر همه‌‌ی نصوص پیامبر را، حدیث غدیر را، حدیث ثقلین را، اگر همه این‌‌ها را نادیده بگیریم، باز هم بنابر منطق دوستی خدا و دوستی دنیا، منطق بیم بر دین، و منطق غیرت بر دین و مسلمانان، آیا این اقدام عبدالرحمن‌‌بن عوف صحیح بود که دست علی(علیه السلام) را رها کند و با او بیعت ننماید و با انسانی که شایستگی تحمل بار امانت را ندارد، بیعت کند؟ با عثمان‌‌بن عفان بیعت کند؟ بنابراین موضوع در این جا فقط موضوع نص نیست؛ بلکه موضوع این‌‌جا موضوع دوستی دنیاست. زمانی‌‌که پس از به قتل رسیدن خلیفه دوم آن مرد از او خواست تا به شرط تخلف از کتاب خدا و سنت رسول(صلی الله علیه و آله) با او بیعت کند، آن بزرگ‌‌مرد چه کرد؟ آن بزرگ مردی که می‌‌گفت: «ابابکر جامه‌‌ی خلافت را در حالی بر تن کرد که می‌‌دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامی چون محور آسیاب است، به آسیاب»، آن را رد کرد، تنها به این خاطر که به شرط مخالفت با کتاب خدا و سنت رسول خدا بود. بنابراین بیایید تمام تلاشمان کار کردن برای آخرت باشد و در حالی که در قلب‌‌هایمان به جای دوستی دنیا، دوستی خدا است زندگی کنیم؛ زیرا دنیایی برای ما وجود ندارد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.