خلاصه ماشینی:
"در مقاله حاضر در مورد امکان حمایت اطلاعاتی از ارتباطات بین شرکای کسب و کار در درون سازمانهای مجازی با تمرکز بر راهحلهای مبتنی بر استفاده از روشهای برنامهریزی منابع سازمان،که اهمیت آن مرتبا در حال افزایش است،بحث میشود.
پیج ویژگی اصلی یک سازمان مجازی که در ادبیات موضوع وجود دارد،عبارتند از :( 1998, kwork grimshaw ) وحدت برای یک هدف مشترک اطلاعات زیر بنایی و فناوری ارتباطی ادغام عمودی جهانی شدن همکاری با گسترش امکانات تولید مکانیزه،ارزش افزوده ایجاد شده بر روی یک محصول از فعالیتهای تولیدی سنتی که به طور ساده،مواد اولیه را به محصول تولید مینماید به سو فعالیتهای خدماتی مبتنی بر دانش که ویژگیهای کیفیتی و ارزشهای مورد انتظار بازاریابی را در نقاط مختلف زنجیره ارزش ایجاد میکند تبدیل شده است.
برنامههای خبرهای که با دقت طراحی شدهاند قادرند فرآیندهای نیمه ساختاری و بدون ساختار، امکانات محدودی را برای خودکارسازی جریان کار ارائه مینمایند که جزئیات طراحی محصول جدید را برنامهریزی و نظارت نمایند،چرخه بازخورد مستقیم از مشتریان توانایی انجام تحقیقتات هوشمند بازاریابی را ایجاد نموده است و سامانههای نگهداری خودکار هزینههای خدمات پس از فروش را کاهش دادهاند.
یک سازمان مجازی دارای مکانهای متعددی است و نیاز به برقراری ارتباط بین این مکانها برای تقسیم و تسهیم اطلاعات دارد تا بتواند با استفاده از شبکههای اطلاعاتی به عنوان تسهیلکننده عملیات،برای تولید محصولات و خدمات اقدام نماید.
این حمایتها دامنه گستردهای شامل فناوری ساده ارتباطی نظیر پست الکترونیکی، دورنگار،همایش از راه دور تا همایشهای گروهی و روابط درون سازمانی همچون انتقال الکترونیکی دادهها10را در بر میگیرد( 1998, PALMAR )زمان و مکان به کارگیری روشها و فناوریهای مختلف اطلاعاتی توسط یک سازمان مجازی بستگی به محتوا و ویژگیهای همکاری دارد."