چکیده:
هدف این پژوهش، بررسی موانع سازمانی اجرایی صحیح قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در استان کرمانشاه است. در انجام این پژوهش، عوامل سازمانی در زمینه موانع اجرایی، آموزشی، فناوری و زیرساختی مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، پیمایشی و از نظر نوع گردآوری دادهها، کمی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان راهور و پلیس راه استان کرمانشاه با تعداد 522نفر تشکیل میدهد، که 220نفر از آنها براساس جدول گرجسی- مورگان و بهروش تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. بهاستناد نتایج بهدستآمده از تحقیق و همچنین نتایج تحقیقات پیشین میتوان گفت که عواملی از طرف سازمان تحت عنوان موانع سازمانی مانع از اجرا و اعمال قوانین جدید میشوند. در این تحقیق، چهار دسته از عوامل فوقالذکر بهعنوان موانع سازمانی تحلیل و بررسی شد که دادههای تحقیق نیز نشاندهنده وجود چنین موانعی در سازمان است. یافتههای تحقیق نشان داد که موانع سازمانی در اجرای صحیح قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی تاثیر دارند.
خلاصه ماشینی:
"Peden MM, krug E, Mohan D, Hyder A, Norton R, Mackay M, et al.
هماهنگی لازم در کارکنان در اجرای یکسان قوانین وجود ندارد سازوکار لازم برای ارزیابی دقیق ، کنترل و نظارت بر افسران در اجرای درست قوانین وجود ندارد بخش نامه ها، دستورالعمل ها ضمانت اجرایی ندارند برخورد سلیقه ای مدیران به مسئله نحوه ی آموزش کارکنان همان گونه که داده های جدول ٢ نشان می دهد، چون مقدار سطح معنادار در تمام سوال ها به غیر از سوال چهارم از ٠/٠٥ کمتر است (٠/٠٠١)، می توان گفت فرض صفر آزمون t رد شده و فرض تحقیق پذیرفته می شود و درواقع موانع اجرایی در سطح اطمینان ٩٥درصد معنادار است .
٢- موانع آموزشی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جدول ٣- نتایج آزمون برای موانع آموزشی سطح اطمینان موانع آموزشی t %95 انگیزه ی کارکنان در زمینه ی آموزش درست قوانین پایین است آموزش قوانین به کارکنان به صورتی که برای آنها قابل فهم باشد سطح اطمینان موانع آموزشی t %95 سطحی نگری ، عدم اعتقاد و باور تعدادی از مدیران سطوع عالی دستگاه ها به آموزش کارکنان به عنوان سرمایه گذاری مفید به اندازه کافی نسبت به آموزش و هدایت کارکنان اقدام نشده است کاربردی نبودن برخی آموزش ها ٤٨ هماهنگی لازم در کارکنان در اجرای یکسان قوانین وجود ندارد همان گونه که داده های جدول ٣ نشان می دهد، چون مقدار سطح معنادار در تمام سوال ها از ٠/٠٥ کمتر است (٠/٠٠١)، می توان گفت فرض صفر آزمون t رد شده و فرض تحقیق پذیرفته می شود و درواقع موانع آموزشی در سطح اطمینان ٩٥درصد معنادار است ."