چکیده:
مدیران ارشد شرکتهای موفق برخلاف مدیران سایر شرکتها بر این عقیده اند که بسیاری از معیارهای عملکرد، ایجاد همکاری و هماهنگی را ترغیب می کنند. بسیرای از مدیران گزارش کرده اند که چنین معیارهایی به شرکتها کمک می کنند تا بر رشد، افزایش توانائی عملیاتی، وفاداری مشتریان، توسعه سرمایه انسانی و دیگر موضوعهای مهم تمرکز نمایند.
خلاصه ماشینی:
"سنجش قدرت افراد FORTUNE گروه مترجمان ماهنامه توسعه مدیریت اگر چه 80%از شرکتهای مورد بررسی سودشان را یکی از معیارهای موفقیتشان میدانند،اما موفقترین شرکتهای جهان بیشتر از همتایانشان به معیارهای دیگری همچون دارائیها،سود سهام، سرمایه و ارزش سهام توجه دارند.
گروه هی ( Group Hay )که این گزارش را برای فهرست فورچون تهیه کرده است،در تلاش برای جدا کردن موفقترین شرکتهای این فهرست از رقبایشان به ارزیابی معیارهای عملکرد موفقترین شرکتها و همتایانشان پرداخته است.
یافتههای این بررسی حاکی از آن هستند که موفقترین شرکتها اهداف پر چالشتری را برای خود تعیین کردهاند، مدیران اجرایی خود را ترغیب کردهاند تا به این اهداف دست یابند و عمدتا به عملکرد بلند مدت تمایل دارند.
شاید به همین دلیل است که رهبران ارشد این شرکتهای موفق،بیشتر از همتایانشان در سایر شرکتها تمایل دارند در فرآیند تدوین اهداف شرکت، نقش داشته باشند."