خلاصه ماشینی:
"چالش1:شکاف پهنای باند( eht htdiwdnab edivid ) فارغ از تعریف آموزش از راه دور،معمولا این فرض وجود دارد که ابزارآلات مشخص تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات( TCI )در کشورها وجود دارد.
مدل توزیع نرمال از این تفکر سرچشمه گرفته است که نهایتا تمام کشورهایی که دارای سطوح بالایی از تکنولوژی هستند به یک سطح تقریبا برابر بطور همزمان خواهند رسید.
برای مثال اگر کشوری 20 میلیون دلار برای سرمایهگذاری در آموزش راه دور در اختیار داشته باشد گزینههای زیر را پیش رو خواهد داشت: -سرمایهگذاری عظیم زیربنایی،برای مثال دانشگاه مجازی آفریقا، -تاسیس مراکز آموزشی مجهز و با پهنای باند مناسب،برای مثال کشور ویتنام، -قایل شدن حق تقدم برای مواردی مانند بازرگانی و مهندسی و توجه و پشتیبانی مراحل بالایی در این زمینهها، همانند چین.
این هشدار که تصمیماتی که اتخاذ میشوند می بایستی از بین اهداف رقابتی باشند و این کارایی میتواند منجر به نتایجی شود ارزشمندتر از اهداف کشورهایی است که سعی میکنند کارهای زیاد و متنوعی را با منابع آموزشی تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات انجام دهند.
به تازگی یک تحقیق نیز با مقایسه این موارد در سراسر جهان به این نتیجه رسیده است که بسیاری از آنها براحتی میتوانند در یکی از گروههای 9گانه از این لحاظ قرار گیرند:سه سطح برای تکنولوژی و سه سطح برای ارتباط فیزیکی.
دانشگاه ویرجینیا مدل هزینه یابی را برای دانشگاههای آمریکا توسعه داده است که قدم به قدم هر سنت از هزینه مرتبط با آموزش(چه سنتی و چه راه دور)را محاسبه میکند."