خلاصه ماشینی:
"از این بنگاهها،668 مورد،بنگاههای بزرگی هستند که صادرات سالانه آنها از 5/7 میلیون دلار افزونتر است و مجموعا 0/85 درصد حجم کل صادرات صنعتی کشور را به خود اختصاص میدهند.
این در حالی است که ضریب صادرات مربوط به بنگاههای اقتصادی بزرگ 2/18 درصد میباشد در طیف مربوط به بنگاههای اقتصادی،اکثر صادرکنندگان بنگاههای کوچک و متوسط،مقادیر اندکی به کشورهای همسایه صادر کردهاند،در حالی که صادرات 790 بنگاه دیگر،نه تنها به بازارهای منطقه ارسال میشد، بلکه بهطور مستمر به ایالات متحده و اروپا نیز صادراتی داشتهاند.
جدول شماره 3-6-صادرات صنعتی آرژانتین برحسب وسعت بنگاه(1999) مأخذ:ویرجینیا موری کینگ و دیگران می 2001 کادر شماره 2-6-واکنشهای متفاوت بنگاههای کوچک و متوسط در برابر آزادسازی بازرگانی و مقررات زدایی از آن در آژانتین بررسی دقیق بنگاههای کوچک و متوسط آرژانتین،یعنی تولید صنعتی کشور بهطور کلی و بنگاههای کوچک و متوسط بهطور خاص که در دوره سرشماری ده ساله(1993-1984)به ثبت رسیدهاند،نشان میدهد که سه گونه واکنش متفاوت در برابر آزادسازی تجارت انجام گرفته است(یوگوئل، 1998 و گاتو،1998) 1-در یک سو تعداد کمی از بنگاههای کوچک و متوسط قرار دارند(کمتر از یک درصد کل تعداد بنگاهها)که از نظر تولید و تجارت در وضع کاملا بهتری هستند.
بازار منطقهای برای بنگاههای کوچک و متوسط آرژانتین مهمترین هدف صادرات محسوب میشود زیرا حدود 0/40 درصد از کل صادرات این کشور را به خود اختصاص میدهد.
تفاوت اساسی نقش بنگاههای کوچک و متوسط شیلی در صادرات مناطق مختلف کشور به شرح زیر میباشد:بنگاههای کوچک و متوسط صادرکننده،در نواحی کلان شهری39متمرکز شدهاند و صادرات آنها(نزدیک به 500 میلیون دلار)به 0/63 درصد کل صادرات بنگاههای کوچک و متوسط کشور بالغ میشود."