چکیده:
هدف این پژوهش طراحی الگویی مناسب جهت تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش با رویکرد رفتاری- اخلاقی است. این پژوهش برحسب هدف یک پژوهش بنیادی می باشد همچنین بر اساس طرح پژوهش و از حیث نحوه گردآوری دادهها، پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی (غیرآزمایشی)، پیمایشی و اکتشافی است. جهت معتبرسازی الگوی پیشنهادی، براساس تکنیک دلفی به چند نوبت به نظرخواهی اساتید، اندیشمندان، صاحبنظران و کارشناسان قرار داده شد. نظرسنجی بعمل آمده در چهار مرحله انجام گرفت و نهایتا الگو برلیان تعالی منابع انسانی در پنج فرآیند اصلی، 22 مولفه و 10 معیار جامع طراحی گردید و بعنوان الگوی پیشنهادی جهت آسیب شناسی رفتاری-اخلاقی منابع انسانی و جایزه تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد.
خلاصه ماشینی:
نظرسنجی بعمل آمده در چهار مرحله انجام گرفت و نهایتا الگو برلیان تعالی منابع انسانی در پنج فرآیند اصلی، 22 مولفه و 10 معیار جامع طراحی گردید و بعنوان الگوی پیشنهادی جهت آسیب شناسی رفتاری-اخلاقی منابع انسانی و جایزه تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد.
(عابدینی،1393) باتوجه به مباحث مطرح شده فوق هدف این پژوهش طراحی الگوی مناسب جهت ارزیابی میزان تعالی منابع انسانی با توجه به ویژگیهای خاص سازمانهای دولتی ازجمله وزارت آموزش و پرورش با رویکرد اخلاقی-رفتاری است تا بدینوسیله زمینه لازم را جهت توسعه سرمایههای انسانی و اجتماعی سازمانها فراهم نماید.
در همین راستا این سؤال مطرح میشود که با توجه به ویژگیهای حاکم بر وزارت آموزش و پرورش، چه الگوی جهت ارزیابی میزان تعالی منابع انسانی در این سازمان مناسب است؟و این الگو دارای چه ابعاد و مؤلفههایی است؟ الماس 1 و برلیان 2 برلیان نوعی تراش است که برای سنگ الماس استفاده می شود این نوع تراش فرزند تراشی است به نام تراش سوئیسی که برای انواع و اقسام سنگهای مختلف در گذشته استفاده می شده است خصوصیات نوری، سختی بالا و کمیابی، الماس را پادشاه گوهرها نموده است درواقع شایع ترین فرم تراش الماس، برلیان می باشد.
الگوی ارائه شده در این پژوهش می تواند عملکرد واحدهای منابع انسانی را در وزارت آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار داده و بعنوان جایزه تعالی منابع انسانی نیز مطرح شود.