چکیده:
گسترش و نفوذ روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزش و پرورش ؛ و از سوی دیگر افزایش انبوه متقاضیان
آموزش ، چالش هایی از جمله برتری آموزش مجازی در برابر آموزش حضوری را به دنبال داشته و باعث ایجاد نگرشی نو و
دگرگونیهایی در آموزش و شیوه های آن شده است . یکی از جدیدترین نتایج دگرگونیهای اخیر در این
حیطه ، آموزش مجازی است . در حال حاضر، مجازی سازی و فناوری مجازی سازی نشان دهنده یک ابزار قدرتمند برای
تقویت و ساده سازی اجرای ساختارهای گسترده سخت افزار و نرم افزار است . قابلیت آنها با توجه به کاربردشان گسترده
است . آنها در شاخه های و زمینه های متعدد استفاده شده اند و در نتیجه منطقی به نظر میرسد که فناوری مجازی سازی، به
اولویتی برای سازمان های آموزشی، نه تنها از نظر سیستم های داخلی آموزنده شان ، بلکه به عنوان حل کننده مسایل آموزشی
خاص در رابطه با اجرای پیشرفته و اجرای سیستم های اطلاعات ، تبدیل شده است . از این روبه نظر میرسد بکارگیری
مجازی سازی و فناوری های مجازی سازی در نهادهای آموزشی نه تنها مفید باشد بلکه از چشم انداز معلمان و دانش آموزان ،
تحریک کننده باشد.
خلاصه ماشینی:
با اينحال در اينجا يک سوال بوجود مي آيد- آيا فناوري مجازي سازي در واقع در مدارس بکار رفته است و اگر اينگونه است به چه شيوه اي؟ آيا امکان سيستماتيک کردن اين بکارگيري وجود خواهد داشت ؟ به منظور اينکه حداقل پاسخ جزئي رضايت بخش براي اين سوالات يافت شود، يک مدل نظري از ادغام و يکپارچه سازي مجازي سازي در آموزش طراحي شد، که هدف آن ، سيستماتيک کردن و شرح احتمالات بکارگيري گفته شده در آموزش است .
آموزش نصب و پيکربندي نرم افزار کاربر (شرايط مشابه با دو مورد ذکر شده بالا) شبيه سازي حل رويدادهاي ويروسي (کار با نرم افزار آنتي ويروس ، کار با رجيسترها و سرويس ها در حاليکه ريسک انتشار ويروس به PC هاست يا ميزبان يا پخش به داخل شبکه نباشد) 141 بررسي اهداف (توسعه اپليکيشن ها براي سيستم هاي عامل ديگر OS، وارد کردن اپليکيشن ها به OS هاي ديگر و غيره ) برتري و رقابت اپليکيشن هاي آموزشي يا نرم افزار آموزشي (در شرايط مدرسه ، محدوده وسيعي از اپليکيشن هاي کيفيت بالا و نرم افزارهاي مورد استفاده وجود دارد که با اين حال ، نمي تواند در انواع جديدتر OS به دليل غير ممکن بودن پورت کردن آنها استفاده شود) غيره اين بعد از چشم انداز فعاليت هاي آموزشي ممکن است وسيع ترين بعد باشد از آنجايي که بکارگيري فناوري هاي مجازي سازي در شرايط آموزشي را ممکن مي سازد.
به طور آنالوگ ؛ بخش سوم اين تحقيق به شرايط فعلي در زمينه آموزش با مجازي سازي از نظر بعد اصلي سوم مدل ارائه شده IVE تاکيد دارد و استفاده از فناوري هاي مجازي سازي و ابزارها در حمايت از فعاليت هاي آموزشي را تسهيل مي بخشد.