چکیده:
با گسترش فضای مجازی و اینترنت، این امکان برای برخی از روشنفکران و اندیشمندان بهائی در غرب به وجود آمد تا اعتراضاتی را به دیدگاه ها و عملکرد رهبری جامعه بین المللی بهائی یعنی بیت العدل دراسرائیل وارد آورند
خلاصه ماشینی:
"حتی اگر کسی درباره همه چیز دانش ندارد، برای اینکه بتواند مصون از خطا باشد، همچنان نیازمند دانشی است که بتواند محاسبه کند، آنالیز نماید و بتواند بدون هرگونه اشتباه به نتیجه و سرانجام درستی برسد (یعنی نهتنها راه حل را بداند، بلکه پاسخ صحیح را هم بداند).
او در مقالهای با عنوان «وقتی اصول و حاکمیت در تعارض قرار میگیرند: پاسخ بهائیت به ممنوعیت حضور زنان در بیتالعدل»40 به موضوع ممنوعیت حضور زنان در بیتالعدل اشاره دارد و می نویسد: « بهائیت، تساوی زن ومرد را بهعنوان یکی از شعارهای بنیادین خود معرفی مینماید، ولی درعینحال، زنان را از عضویت وخدمت در بالاترین نهاد حاکمیتی و بینالمللی بهائی یعنی بیتالعدل جهانی، محروم ساخته و مدعی است این محرومیت براساس تفسیر مصون از خطا، از نصوص بهائی، صورت گرفته است.
ولی ازآنجا که هیچ حرکت اصلاحخواهانهای در این مورد وجود ندارد، بعید است چنین پویشی به راه بیفتد، زیرا در جامعه بهائی هرگونه بحث درباره تاریخ و متون اصلی، از سوی تشکیلات و اکثریت بهائیان، بهعنوان حمله به بهائیت تلقی میشود.
» خانم باکت در قسمتی از مقاله دوم خود اینطور ادامه میدهد: «اگرچه کتابهای روحی براساس معیارهای فرهنگی کلمبیا تهیه شده است، ولی این موضوع نمیتواند تضمینی برای موفقیت آن باشد.
آقای عنایت روحانی خزانهدار محفل ملی کانادا، اخیرا این نامه را برای بهائیان منتشرکرده است: «محفل ملی در جلسهی اخیر خود، وضعیت مالی جامعۀ بهائی کانادا را، با توجه به شرایط مرتبط با فعالیتهای موردنظر در اولین سال برنامۀ ۵ سالۀ جدید، بررسی کرد."