چکیده:
مقدمه: جامعه متعهد است که حداقل خدمات درمانی با اولویت خدمات اورژانس را برای تمام افراد فراهم نماید که تحقق بخشیدن به این حق عمو می بستگی به مکانیزم های تامین کننده خدمات برای تمام افراد دارد، بدون آنکه در این راستا به توانایی فرد در پرداخت هزینه ها یا عدم پرداخت حق بیمه ها از سوی آنان توجهی نماید. هدف از این پژوهش تعیین عوامل مرتبط با تامین مالی در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در ایران به منظور بهبود ارائه خدمات به افراد جامعه می باشد.
روش پژوهش: پژوهش حاضر براساس ماهیت، اکتشافی، توصیفی و تطبیقی و از دیدگاه طبقه بندی، برمبنای هدف، مروری، کاربردی و تحلیلی می باشد. کشورهای توسعه یافته در قسمت های مختلف دنیا برمبنای دارا بودن الگوهای قابل قبول ارائه خدمت و در دسترس بودن اطلاعات، شباهت های نظام های بهداشتی و درمانی براساس منطقه جغرافیایی، میزان توسعه یافتگی شاخص های بهداشتی و درمانی، نظام پرداخت و نحوه تامین مالی و ارتباطات مالی سازمان های درگیر در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی، نوع اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی موجود و استراتژی های بهداشت و درمان در این حوزه انتخاب شدند.
یافته ها: یافته ها بیانگر آن است که در بسیاری از کشورها؛ کمبود منابع مالی در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی یک مانع مهم برای ارائه خدمات در این حوزه است. تامین مالی اورژانس از وضعیت مطلوب تعریف شده، فاصله زیادی دارد (متوسط رو به پایین). در بین معیارها، معیار بودجه (32/69 درصد) و پوشش بیمه ای (31/47 درصد) بیشترین فاصله را با وضعیت مطلوب دارد. فرایندهای کلیدی و پشتیبان در تامین مالی به طور مناسب طراحی نشده اند. امتیاز کسب شده در معیار خط مشی و استراتژی (37/85 درصد) نشان دهنده آن است که خط مشی و استراتژی به طور دقیق بر مبنای مفاهیم تامین مالی در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی تدوین نشده است.
نتیجه گیری: به منظور تامین انتظارات بیماران نیازمند مراقبت اورژانس، نیاز به اصلاح خدمات اورژانس داریم و این اقدام نیازمند سازماندهی مجدد اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و ارتقاء اورژانس با بکارگیری رویکرهایی موثر بر بهبود تامین منابع مالی در اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در کشور ایران در قالب الگویی یکپارچه و در قالب تغییر نوع نگاه به برنامه ریزی و مدیریت مالی در اورژانس با هدف زیست پذیر بودن خدمات است که با نمود بارز آن پای نهادن به الگوی مشارکت جویانه، اجتماع محور، شهروندمدار، همگرا و هم افزا در زمینه رویکردهای مختلف مدیریت مطلوب مالی اورژانس، سرمایه اجتماعی و پوشش بیمه ای مناسب خدمات اورژانس است.
Introduction: The community is committed to providing at least the first-come، first-served care services for all individuals، that the realization of this public right depends on the mechanisms that provide the service to everyone، without، however، the ability of the individual to pay or not Pay attention to their premiums. The purpose of this study was to determine the factors related to financing in pre-hospital and hospital emergency rooms in Iran in order to improve the provision of services to community members.
Methods: The present research is descriptive and comparative. Developed countries in different parts of the world based on the similarities of health systems based on geographical area، the level of development of health and medical indicators، payment system and financing method were selected. The data on the financing process in pre-hospital and hospital emergency rooms of the countries under study were collected and then، based on the adaptive tables، effective factors on the financing of pre-hospital and hospital emergencies in the countries studied in the areas of financial resources management، budget، payment system Service providers and insurance coverage were extracted.
Results: Findings indicate that in many countries، lack of funding in pre-hospital and hospital emergency rooms is an important barrier to providing services in this area، and this may be due to several factors: lack of adequate funding، inadequate funding، The pay system is not transparent to service providers and the inability to manage financial resources. Emergency financing is well defined، there is a lot of distance. Key and backup processes are not properly designed to fund، and there is no specific framework for identifying and deploying financing processes to implement policy and strategy in pre-hospital and hospital emergency situations.
Conclusion: The need to reform the emergency services by reorganizing the emergency and improving the emergency by applying effective approaches to improving the financing of emergency funds in the form of an integrated model and in the form of a change in the type of look at planning and financial management in the emergency department with a view to the viability of services that With a clear indication of the partnership-driven، community-based، citizen-oriented، converging and synergistic approach to different types of emergency management، social capital and appropriate insurance coverage for emergency services.