چکیده:
این رهنمودها استراتژیهایی برای طراحی محلهها، خیابانها و فضاهای باز ارائه میدهند که حملونقل و تفریح پویا را ترویج میکند، از جمله پیادهروی و دوچرخهسواری. توصیههای کلیدی عبارتاند از: توسعه و حفظ کاربری مختلط در محلههای شهر؛ بهبود دسترسی به امکانات حملونقل؛ بهبود دسترسی به پلازاها، پارکها، فضاهای باز و امکانات تفریحی و طراحی این فضاها به منظور افزایش کاربرد موثر آنها در مکان مناسب؛ بهبود دسترسی به مغازههای خواروبار فروشی با خدمات کامل و فرآوردههای تازه؛ طراحی خیابانهای قابلدسترسی و سازگار با عابر پیاده با ارتباط مناسب، ویژگیهای کاهنده ترافیک، محوطهسازی، نورپردازی، نیمکت و آبسردکن؛ تسهیل دوچرخهسواری برای تفریح و جابجایی از طریق گسترش شبکههای پیوسته دوچرخه و بهرهگیری از زیرساختهایی مانند پارکینگهای امن دوچرخه سرپوشیده و سرباز. مجموعه نوشتار (سلسله مباحث ارتقاء سلامت در طراحی معماری) مطالعهای راهبردی و تحلیلی بر کتاب: «ACTIVE DESIGN GUIDELINES PROMOTING PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH IN DESIGN» است؛ که نگارندگان در 4 مقاله مجزاءه با رویکرد ارتقاء سلامت در طراحی به 4 بخش با عناوین: (طراحی محیطی و سلامت: گذشته و حال) (طراحی شهری: آفرینش یک شهر پویا) (طراحی ساختمان: ایجاد فرصتهایی برای فعالیت جسمانی روزانه) (هم افزایی با طراحی پایدار و عمومی) میپردازند. مقالهی در پیش رو یکی از این مجموعه مقالات ذکرشده میباشد؛ که به مبحث (طراحی شهری: آفرینش یک شهر پویا) پرداخته است. روش پژوهش با بررسی منابع معتبر و به روش توصیفی- تحلیل محتوا صورت پذیرفته است.
خلاصه ماشینی:
توصیههای کلیدی عبارتاند از: توسعه و حفظ کاربری مختلط در محلههای شهر؛ بهبود دسترسی به امکانات حملونقل؛ بهبود دسترسی به پلازاها، پارکها، فضاهای باز و امکانات تفریحی و طراحی این فضاها به منظور افزایش کاربرد موثر آنها در مکان مناسب؛ بهبود دسترسی به مغازههای خواروبار فروشی با خدمات کامل و فرآوردههای تازه؛ طراحی خیابانهای قابلدسترسی و سازگار با عابر پیاده با ارتباط مناسب، ویژگیهای کاهنده ترافیک، محوطهسازی، نورپردازی، نیمکت و آبسردکن؛ تسهیل دوچرخهسواری برای تفریح و جابجایی از طریق گسترش شبکههای پیوسته دوچرخه و بهرهگیری از زیرساختهایی مانند پارکینگهای امن دوچرخه سرپوشیده و سرباز.
مجموعه نوشتار (سلسله مباحث ارتقاء سلامت در طراحی معماری) مطالعهای راهبردی و تحلیلی بر کتاب: «ACTIVE DESIGN GUIDELINES PROMOTING PHYSICAL ACTIVITY AND HEALTH IN DESIGN» است؛ که نگارندگان در 4 مقاله مجزاءه با رویکرد ارتقاء سلامت در طراحی به 4 بخش با عناوین: (طراحی محیطی و سلامت: گذشته و حال) (طراحی شهری: آفرینش یک شهر پویا) (طراحی ساختمان: ایجاد فرصتهایی برای فعالیت جسمانی روزانه) (هم افزایی با طراحی پایدار و عمومی) میپردازند.
یک پژوهش تازه با پشتیبانی برنامه پژوهشی زندگی فعال بنیاد رابرت وود جانسون چندین معیار طراحی شهری را توسعه داده که در Density Diversity Design Destination accessibility Distance to transmit نهایت ممکن است برای کمک به توضیح تفاوتهای مختلف در پیادهروی و فعالیت بدنی استفاده شوند [7-9].
مسیرهای دوچرخهسواری را به ایستگاههای وسایل نقلیه عمومی مرتبط نمایید و پارکینگهای بیشتری ویژه دوچرخه در این ایستگاهها ایجاد کنید و برای جای دادن پارکینگ دوچرخه فضای کافی در پیاده رو فراهم کنید [100،101].
The urban built environment and obesity in New York City: a multilevel analysis.