چکیده:
هدف: هدف این پژوهش، مطالعه تاثیر کیفیت محتوایی و ساختاری وب سایت های کتابخانه های عمومی بر رضایت، وفاداری و در نتیجه تبلیغات توصیه ای الکترونیکی است.
روش پژوهش: پژوهش در دو بخش انجام شده است: در بخش نخست، برای شناسایی عوامل موثر بر کیفیت ساختاری و محتوایی وب سایت های کتابخانه ای، تحلیل محتوای پژوهش های صورت گرفته در زمینه طراحی وب سایت، در 10سال اخیر، به منظور ارائه مدل صورت گرفت. در بخش دوم، برای تعیین میزان اهمیت ابعاد و برازش مدل، از نظر تعداد 190 نفر از مراجعه کنندگان کتابخانه های عمومی شهر مشهد، استفاده شد. روش پژوهش در بخش اول، تحلیل محتوا و در بخش دوم، از نوع پیمایشی با استفاده از تحلیل عاملی و پرسشنامه محقق ساخته بود. در ادامه، عوامل، بر اساس میزان اهمیت به دست آمده ارزش گذاری گردید. از متوسط ارزش های رتبه بندی شده، که هربعد از مراحل اول و دوم به دست آورد، برای طراحی مدل استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد 25 متغیر شناسایی شده برای ابعاد مختلف پژوهش را می توان بر روی شش عامل بارگذاری نمود که در مجموع قادر به تبیین بیش از 72 % واریانس شاخص ها، هستند. شاخص KMO برابر با 794/0 و مقدار معنا داری آزمون بارتلت 000/0 شده است. بنابراین، مدل تحلیل عاملی تاییدی در برازش به داده ها مناسب تشخیص داده شد و شاخص های ارائه شده و مقایسه آن با مقدار مطلوب برای یک مدل برازش یافته، نشان از برازش مناسب مدل دارد.
Purpose: The purpose of this study was to investigate the effect of content and structural quality of public libraries Web sites on the satisfaction and loyalty of their users.
Methodology: This research was carried out in two parts. For the first part، which attempted to identify factors affecting the quality of the content and structure of library websites، we used a content analysis method of the research papers regarding website designing in the late10 years in order to provide a model. The second part attempted to determine the extent to which the importance of the dimensions and the fitting model . This was done through a questionnaire distributed aming 190 individuals visiting public library Websites in the city of Mashhad.
Findings: the results of an exploratory factor analysis showed 25 variables identified for different aspects of the study which can be loaded on six factors able to explain in more than 72 % of the variance indicators . The KMO indicator was 0.794 and a significant amount of Bartlett test was 0.000. Therefore، the confirmatory factor analysis model fits to the data. Aslo the presented indicator and their comparison to the optimum model shows the fitness of the model.
خلاصه ماشینی:
روش پژوهش: پژوهش در دو بخش انجام شده است: در بخش نخست، برای شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت ساختاری و محتوایی وبسایتهای کتابخانهای، تحلیل محتوای پژوهشهای صورت گرفته در زمینة طراحی وبسایت، در 10سال اخیر، به منظور ارائه مدل صورت گرفت.
بنابراین، پژوهش حاضر در پاسخ به این نیاز، سعی دارد به این پرسش پاسخ گوید که آیا امکان ارائه مدلی برای بررسی تأثیر کیفیت ساختاری و محتوایی وبسایتهای کتابخانههای عمومی بر رضایت، وفاداری و در نتیجه تبلیغات توصیهای الکترونیکی وجود دارد؟ تعریفهای عملیاتی پژوهش ویژگیهای محتوایی: دراین پژوهش، ویژگیهای محتوایی را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: 1.
Keywords: Information Audit, Information Management, Research Institute of Petroleum, Henzel Model An Analysis of Information and Knowledge Sciences Programs based on Newly-Emerging IT-based Library Jobs in the World’s Job Market Rahim Shahbazi, Ph. D student Fatmeh Fahimnia, PhD Rezvan Hakimzadeh , PhD Gholamreza Fadaei , PhD Purpose: This aim of this research was to analyze the latest approved syllabuses in LIS, according to the needs of the job market.
Keywords: information flow, intracity information, extracity information, Joghatai City, information and communication technologies Abstracts of the Articles Knowledge import and export in "Information Sciences" through co-citation analysis of journals’ subject categories: the Iceberg hypothesis Dr. Farideh Osareh Smaeil Mostafavi Purpose: The capacity to attract citations from other disciplines – i.
This article aims to explore the use of co-citation network as indicator of interdisciplinarity in "Information and Knowledge Sciences" (IKS) journals.