چکیده:
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان آموزشکده فنی دختران استان ایلام بوده است.
روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان آموزشکده فنی دختران ایلام در سال تحصیلی94-1393 است که تعداد 221 نفر از آنها با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی انتخاب شدند.
یافته ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که: بین ابعاد هوش اجتماعی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، بین ابعاد هوش اجتماعی و رفتار مدنی- تحصیلی دانشجویان و بین رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه گیری: نتایج حاصل نشان می دهد که بهره مندی دانشجویان از هوش اجتماعی، بر کارامدی جمعی و میزان همکاری آنها در جمع و نیز سطح بهره مندی آنان از رفتار متمدن تحصیلی تاثیرگذار است.
Objectives: The main purpose of this study is to explain the relationship between social intelligence and civil-educational behavior، collective efficacy on students in girls Technical Institute in Ilam province.
Method: 520 female students from technical institute in ilam province took part in this study from which 221 were randomly selected using Morgan sampling method. This study is an applied and descriptive survey to evaluate the normal distribution of data variables Klvmvgraf Smirnov test was used and to determine relationships between variables the Spearman correlation coefficient was applied.
Result: The results of the present survey show significant relationship between social intelligence and collective efficacy of students. Also there is relationship between students' social intelligence and civil educational behavior and there is significant relationship between social self efficacy of students and civil –educational behavior.
Conclusion: the author concludes that student's social intelligence has affect on social efficacy collaboration and civil –educational behavior.
خلاصه ماشینی:
"جدول 1: پایایی پرسشنامۀ تحقیق (رجوع شود به تصویر صفحه) بر اساس نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف میتوان نتیجه گرفت که پردازش اطلاعات اجتماعی، پایبندی به قواعد، یاریرسانی، روابط دوستانه، خودکارامدی جمعی در سطح معناداری کوچکتر از 05/0 غیر نرمال و عوامل مهارتهای اجتماعی، آگاهیهای اجتماعی، هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی نرمال میباشند.
جدول 3: خلاصه نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیههای اول تا سوم (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضیۀ اول: بین پردازش اطلاعات اجتماعی و خودکارامدی جمعی در دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام رابطۀ معناداری وجود دارد.
جدول 4: خلاصه نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی فرضیههای چهارم تا هفتم (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضیۀ چهارم: بین پایبندی به قواعد و خودکارامدی جمعی در دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام رابطۀ معناداری وجود دارد.
جدول 5: خلاصه نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیۀ هشتم (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضیۀ هشتم:بین رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی در دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام رابطۀ معناداری وجود دارد.
جدول 6: خلاصه نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیۀ نهم (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضیۀ نهم: بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی در دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام رابطۀ معناداری وجود دارد.
"Moderating Influence of Emotional Intelligence on the Link between Academic Self-Efficacy and Achievement of University Students".
"Investigate the Relationship between Emotional Intelligence and Perceived Social Support, Self-Efficacy in Students".
The Effect of Emotional Intelligence Training on Self-Efficacy and Academic Achievement of Middle School Girls City Mallard."