چکیده:
هویت قومی, همانند هویت ملی, نوعی شناخت از خود و تمایز با دیگران است و به احساس وفاداری و افتخار به نمادهای قومی
همچون زبانء مذهب, آداب و مناسک و مفاخر فرهنگی اطلاق میشود. در یک تقسیم بندی مهارت های ارتباطی به سه دسته
مهارت های ادراکی, محتوایی و فرایندی تقسیم شده که مهارت های محتوایی و فرایندی جنبه بین فردی دارند و مهارت های
فرایندی» مهارت هایی هستند که در برنامه های آموزشی از آنها استفاده می شود. آرائه یک تعریف مشخص و قطعی از اعتماد
اجتماعی کاری سخت و نشدنی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجو معلمان مقطع ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
و رودی سال ۱۳۹۶ تشکیل میدهند که از این میان ۲۰ نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای سنجش در این پژوهش. وجود دارد 0/9 = R , 30=n و 05> P ؛ نمرات اعتماد در بین روابط فردی با هویت قومی رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین. باید
مجموعهای ارزشمند از اعتمادسازی متقابل بین دانشجویان با دانشجویان دیگر, با مدیران دانشگاهی و اسانید. با نزهادهای
دولتی و مشارکت موّثر در فعالیت- های اجتماعی ایجاد و تقویت شود.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه بین هویت قومی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجو معلمان مقطع ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ورودی سال 1396 نرگس امامقلی زاده1، معصومه آزموده2 1 دانشجوی دکتری روانشناسی، دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران (نویسنده مسوول) 2 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران چکیده هویت قومی، همانند هویت ملی، نوعی شناخت از خود و تمایز با دیگران است و به احساس وفاداری و افتخار به نمادهای قومی همچون زبان، مذهب، آداب و مناسک و مفاخر فرهنگی اطلاق میشود.
05؛ نمرات اعتماد در بین روابط فردی با هویت قومی رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین، باید مجموعهای ارزشمند از اعتمادسازی متقابل بین دانشجویان با دانشجویان دیگر، با مدیران دانشگاهی و اساتید، با نهادهای دولتی و مشارکت مؤثر در فعالیت- های اجتماعی ایجاد و تقویت شود.
تحقیق حاضر نیز به بررسی این سوال میپردازد که آیا اعتماد در بین روابط فردی با هویت قومی رابطه ای دارد یا خیر؟ جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجو معلمان مقطع ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ورودی سال 1396 تشکیل میدهند که از این میان 30 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند.
داده ها نشان میدهد، میانگین مقیاس وابستگی به دوست (برای سنجش اعتماد در بین روابط فردی) دانشجو معلمان 66/116 و میانگین نمره هویت قومی آنها عدد </رجوع شود به تصویر صفحه></رجوع شود به تصویر صفحه> 33/60 می باشد.
Investigating the Relationship between the Ethnic Identity and Trust in Interpersonal Relationships among the Students, Who Are the Teachers of Elementary Schools, of Farhangiyan University in Entrance Year 1396 Narges Emamgholi Zadeh 1, Masoumeh Azmoodeh 2 1 Ph. D.