چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر شایستگی مدیران بر عملکرد تجاری (مطالعه موردی بانک کشاورزی) می باشد.
روش مورد استفاده برای انجام این تحقیق روش پیمایش از نوع توصیفی و همبستگی است جامعه آماری شامل
مدیران بانک کشاورزی می باشد و روش نمونه گیری با توجه به تعداد مدیران موجود در هر شعبه یا قسمت تعیین
گردید. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران ۱۰۹ نفر از مدیران محاسبه گردیده است. برای گرداآوری داده ها
از دو نوع پرسشنامهء شایستگی مدیران و عملکرد تجاری استفاده شده است برای تجزیه و تحلیل داده ها پس از
اطمینان از نرمال بودن جامعه از ضریب همبستگی پیرسون و برای دست یابی به میزان رابطه از تحلیل رگرسیون
چند گانه استفاده شد. و نیز از نرم افزار 5055 نسخه ۱۹برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد نتایج تحقیق
حاکی از آن است که شایستگی مدیران بر عملکرد مالی در بانک کشاورزی تاثیر دارد. شایستگی مدیران بر عملکرد
تجاری در بانک کشاورزی تاثیر دارد. شایستگی مدیران تاثیر بالقوه بر عملکرد مالی بانک کشاورزی دارد همچنین
شایستگی مدیران بر عملکرد غیر مالی بانک کشاورزی نیر تاثیر دارد و شایستگی مدیران بر عملکرد مشتری در
بانک کشاورزی تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
جدول (٣) ضرایب همبستگی شایستگی مدیران و عملکرد تجاری (رجوع شود به تصویر صفحه) نتایج جدول شماره (٣) در خصوص تاثر شایستگی مدیران بر عملکرد تجاری نشان می دهد مهارت رهبری مدیران با ضریب همبستگی٠/٤٩ بیشترین مقدار و مهارت حرفه ای با ضریب همبستگی ٠/٢٥٧ کمترین مقدار را بـه خـود اختصـاص داده است همچنین بنابر این که نمره کل شایستگی مدیران برابر با ٠/٥٣٥ می باشد لذا می توان گفت شایسـتگی مـدیران با عملکرد تجاری در بانک کشاورزی همبستگی معناداری دارند.
جدول (٤) ضرایب همبستگی شایستگی مدیران و عملکرد مالی (رجوع شود به تصویر صفحه) نتایج جدول شماره (٤) در خصوص تاثر شایستگی مدیران بر عملکرد مالی نشان می دهد مهارت رهبـری مـدیران بـا ضریب همبستگی٠/٣٦ بیشترین مقدار و تشویق و نوآوری با ضریب همبستگی ٠/٢٠ کمترین مقدار را بـه خـود اختصـاص داده است همچنین بنابر این که نمره کل شایستگی مدیران برابر با ٠/٤٠٨ می باشد لـذا مـی تـوان گفـت کـه شایسـتگی مدیران بر عملکرد مالی در بانک کشاورزی تاثیر دارد.
جدول (٦) ضرایب همبستگی شایستگی مدیران و عملکرد مشتری (رجوع شود به تصویر صفحه) نتایج جدول شماره (٦) در خصوص تاثر شایستگی مدیران بر عملکرد مشتری نشان می دهد مهارت رهبـری مـدیران با ضریب همبستگی٠/٤٤ بیشـترین مقـدار و مهـارت حرفـه ای بـا ضـریب همبسـتگی ٠/٢٠ کمتـرین مقـدار را بـه خـود اختصاصاداده است همچنین بنابر این که نمره کل شایستگی مدیران برابر با ٠/٤٠٧ می باشد لذا می توان گفـت شایسـتگی مدیران بر عملکرد مشتری در بانک کشاورزی تاثیر دارد.