چکیده:
در ضرورت و تشریح و تعریف مفهوم واژه ی عملکرد باید خاطرنشان نمود که جایگاه این واژه از آنجا حائز اهمیت است که تنها با تعریف و تشریح عملکرد است که می توان آن را ارزیابی یا مدیریت نمود. ایشان همچنین به این موضوع که هدف ارزیابی، نتایج عملکرد است یا رفتار اشاره می نمایند. در خصوص چیستی عملکرد، نگرش های متفاوتی وجود دارد. به طوری که می توان عملکرد را فقط سابقه ی نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی، عملکرد سابقه ی موفقیت های یک فرد است. هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر نوآوری محوری بر عملکرد مالی از طریق وجوه مختلف می باشد. در این تحقیق جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ارشد شرکت های واقع در شهرک های صنعتی رشت را شامل می شود که 600 نفر هستند. براساس جدول مورگان می بایست 234 نفر به عنوان نمونه انتخاب می شدند؛ اما حداقل نمونه قابل قبول برای نرم افزار لیزرل 350 مورد است؛ بنابراین 400 پرسشنامه توزیع شد که از میان آنها 350 پرسشنامه عودت داده شد که از میان آنها 260 پرسشنامه قابلیت بکارگیری داشت. تمامی فرضیات این تحقیق به جز فرضیه «H4a: «یکپارچگی با مشتری» بر «عملکرد مالی» اثر مثبت دارد.» تایید شده است.
خلاصه ماشینی:
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «قابلیت های رقابتی» به میزان ٠/٦٢ بر «عملکرد شرکت » اثر دارد.
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «یکپارچگی با تأمین کننده » به میزان ٠/١٩ بر «عملکرد شرکت » اثر دارد.
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «یکپارچگی با تأمین کننده » به میزان ٠/١٣ بر «قابلیت های رقابتی» اثر دارد.
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «یکپارچگی با تأمین کننده » به میزان ٠/١٣ بر «قابلیت های رقابتی» اثر دارد.
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «یکپارچگی داخلی» به میزان ٠/١٥ بر «قابلیت های رقابتی» اثر دارد.
ضریب مسیر بدست آمده نشان میدهد که «یکپارچگی داخلی» به میزان ٠/١٥ بر «قابلیت های رقابتی» اثر دارد.
٢) پیشنهاد برای فرضیه Ha٢ و Ha٤: از آنجایی که تأیید شد که «یکپارچگی با مشتری » بر «قابلیت های رقابتی » اثر دارد و بر «عملکرد مالی » اثر ندارد، بنابراین پیشنهادهای زیر به مدیران شرکت های موردمطالعه ارائه می گردد: - برای افزایش سطح ارتباط با مشتری اصلی پیشنهاد می شود شبکه های اطلاعاتی از طریق فناوری اطلاعات و سیستم کامپیوتری ایجاد گردد.
٣) پیشنهاد برای فرضیه های Hb٢ و Hb٤: از آنجایی که تأیید شد که «یکپارچگی با تأمین کننده » بر «قابلیت های رقابتی » و «عملکرد مالی » اثر دارد، بنابراین پیشنهادهای زیر به مدیران شرکت های موردمطالعه ارائه می گردد: - برای افزایش سطح ارتباط با تأمین کننده اصلی پیشنهاد می شود شبکه های اطلاعاتی از طریق فناوری اطلاعات و سیستم کامپیوتری ایجاد گردد.