Skip to main content
فهرست مقالات

یادگیری

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : معلم ، مساءله ، آمادگی ، فرد ، فهم ، رشد ، جریان یادگیری ، احتیاج ، موقعیت یادگیری ، محرک

خلاصه ماشینی:

"مثلا معلم فیزیک یا ریاضی وقتی می‌خواهد مطلبی‌ را به شاگردان بیاموزد اگر قبلا بداند که‌ شاگردان او چه چیزهایی را درباره مطلب‌ تازه می‌دانند و چه نکته‌هایی را در گذشته‌ راجع به این موضوع فراگرفته‌اند،آن وقت‌ متوجه سطح اطلاعات و تجربیات آنها می‌شود و می‌فهمد آنها در چه مرحله‌ای قرار دارند و کار خود را از همان جا یا همان مرحله شروع می- کند. در کار تدریس نیز معلم باید تا آنجا که‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌تواند ابتدا مطالب درسی را بطور کل مطرح‌ کند و ارتباط اجزاء یک امر یا امور مربوط را مشخص سازد و بعد به تحلیل کل و بررسی اجزاء آن اقدام کند. اگر در جریان یاد- گیری نقش اساسی به عهده شاگرد باشد و مطالب‌ درسی با تجربیات گذشته او ارتباط پیدا کند ضمنا علاقه و احتیاج به مطلب درسی فرد را به‌ فعالیت تحریک نماید،در این صورت شاگرد آنچه‌ را که می‌آموزد درست در ذهن مجسم می‌سازد، ارتباط اجزای آن را باهم درک می‌کند و درنتیجه‌ فهم یا بصیرت برای او حاصل می‌شود. وقتی شاگرد موضوع یادگیری را بطور کل در نظر مجسم ساخت و اجزای آن را با توجه به‌ ارتباط آنها باهم و با موضوع یادگیری درک کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این صورت آنچه می‌آموزد با فهم و بصیرت‌ همراه است و به آساتنی می‌تواند معلومات خود را در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.