چکیده:
مدیریت زنجیرة تأمین، مدیریت فرایند کامل تهیة کالا و خدمات برای مصرفکنندة نهایی است. امروزه، فضای رقابتی جهانی و رقابت تنگاتنگ برای تداوم حیات و داشتن سهم بیشتر از بازار، باعث ایجاد فضای پیچیده و بسیار سختی برای تصمیمگیری مدیران شده است. در سالنهای ورزشی بهعنوان ارائهدهندگان خدمات، عرضة خدمت باکیفیت در طیفی وسیع و با هزینهای پایین است و انجام سریع آن به پیادهسازی مدیریت زنجیرة تأمین در باشگاه نیاز دارد؛ امانخستین و مهمترین قدم در این زمینه، شناسایی شاخصهای مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در ورزش است. جامعة آماری این پژوهش 80 نفر از مدیران باشگاهها و هیئتهای ورزشی استان کردستان بودند که به شیوة تمامشمار هدفمند برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامة 34 سؤالی مدیریت زنجیرة تأمین براساس مقیاسهای الرام و همکاران (2004) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها و رتبهبندی شاخصها از روش تصمیمگیری چندمعیاره و نرمافزار آماری تاپسیس فازی سولور (2013) استفاده شد. نتایج نشان داد که مهمترین شاخصها بهترتیب رضایت مشتریان، جذب حامی مالی و ظرفیت ارائة خدمات و کماهمیتترین شاخصها ازنظر مدیران، ارزیابی تأمینکنندگان بودند. اجرای بهینة مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در باشگاهه اسبب افزایش بهرهوری، ارزشافزایی و رضایت مشتریان، ارتقای سرویسدهی، افزایش کارایی و اثربخشی، افزایش گردش مالی و چابکی مدیریت میشود.
خلاصه ماشینی:
دراصل، خرید یک خدمت نشانگر انتقال ظرفیت تأمینکنندۀ خدمات به مشتریان بهصورت خدمت است؛ برایناساس، بازتعریف زنجیرۀ تأمین خدمات را از منظر آنها میتوان مدیریت اطلاعات، فرایندها، ظرفیت، عملکرد خدمات و سرمایهها از Patnayakuni, Rai & Seth Bosworth & Triplett Sampson & Froehle Ellram, Tate & Billington تأمینکنندۀ اولیه تا مشتریان نهایی نامید.
Baltacioglu, Ada, Kaplan, Yurt & Kaplan با توجه به اهمیت مطالب ذکرشده در حوزة مدیریت زنجیرة تأمین خدمات، سالنهای ورزشیای که دارای ماهیتی خدماتی هستند نیز از این امر مستثنا نیستند.
تاپسیس)روش اولویتبندی با توجه به شباهت با راهحل ایدهآل مثبت( بهعنوان یکی از روشهای کلاسیک توسعه شناخته شده است، هوانگ و یون Zeleny Chen Önüt, Kara & Elif Yeh & Deng برای حل مسائل تصمیم گیری چند معیاره 1 ارائه کردهاند که براساس تعیین ایدهآل بود.
در این تعریف، Liu Hickman, Lawrence & Ward Roy & Cornwell Johnston & Glark توجه به واژههای «پیوسته و پایدار» و همچنین، شرایط عادی اهمیت دارد.
Cho, Lee, Ahn & Hwang Schneider Crosby Hak Lee, DuckKim, Jaeko & Sagas Avourdiadou & Theodorakis6.
مدیران و سرمایهگذاران باشگاههای ورزشی نیز باید بهدنبال استفادة مناسب از فرصتهای Brignall, Fitzgerald, Johnston & Silvestro Botchkarev & Andru پیش رو باشند تا بتوانند ازطریق کسب تسهیلات و ارائة خدمات بهتر و کمک به جذب مشتریان بیشتر، درک بیشتر فضای کسبوکار (سجادی، محمودی، گودرزی و میزانی، 2011)، بهترکردن فرایندها، آمادگی برای تغییرات محیطی و داشتن برنامه و حفظ مشتریان قبلی، امکان بازگشت سریعتر سرمایة خود را فراهم کنند.