چکیده:
هدف اصلی این مطالعه تعیین اثر داشبورد بازاریابی بر عملکرد بازار تامین کنندگان شرکت ایران خودرو با
توجه به نقش واسطهای سرعت اجرای استراتژی بازاریابی و عدم قطعیت تکنولوژی می باشد. جامعه آماری
این مطالعه تامین کنندگان شرکت ایران خودرو میباشند. داده ها توسط پرسشنامه و به روش آسان و در
٧٠ بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدل / دسترس در سال ١٣٩٧ جمع آوری شد. نرخ پاسخ دهی ١٨
معادلات ساختاری و نرم افزارهای اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس استفاده گردید. نتایج حاصله نشان
داد که پایایی و روایی پرسشنامه تحقیق در حد تعیین شده بودند. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها نشان داد
که داشبورد بازاریابی بر سرعت اجرای استراتژی بازاریابی در تامین کنندگان شرکت ایران خودرو اثر
مثبت دارد. به علاوه؛ سرعت پیاده سازی استراتژی بازاریابی بر عدم قطعیت تکنولوژی؛ عملکرد بازار تامین
کنندگان شرکت ایران خودرو اثر مثبت دارد. همچنین؛ عدم قطعیت تکنولوژی بر عملکرد بازار تامین
کنندگان شرکت ایران خودرو اثر مثبت دارد. و در نهایت؛ سرعت اجرای استراتژی بازاریابی وعدم قطعیت
تکنولوژی نقش میانجی در رابطه بین داشبورد بازاریابی و عملکرد بازار تامین کنندگان شرکت ایران
خودرو ایفا می نمایند. این مطالعه با سنجش تاثیر داشبورد بازاریابی بر عملکرد بازار از طریق سازه های
سرعت پیادهسازی استراتژی بازاریابی و عدم اطمینان تکنولوژیکی توانست پنجره جدیدی به سوی محققان
و درست اندرکاران برای بهبود عملکرد سازمان از طریق سنجش عملکرد بازار بگشاید.
خلاصه ماشینی:
بررسي تأثير داشبورد بازاريابي بر عملکرد بازار با نقش واسطه اي سرعت پياده سازي استراتژي بازاريابي و عدم اطمينان تکنولوژيکي (مطالعه موردي : تأمين کنندگان شرکت ايران خودرو) پورنگ پايدار١.
ايران چکيده هدف اصلي اين مطالعه تعيين اثر داشبورد بازاريابي بر عملکرد بازار تامين کنندگان شرکت ايران خودرو با توجه به نقش واسطه اي سرعت اجراي استراتژي بازاريابي و عدم قطعيت تکنولوژي مي باشد.
به علاوه ؛ سرعت پياده سازي استراتژي بازاريابي بر عدم قطعيت تکنولوژي ؛ عملکرد بازار تامين کنندگان شرکت ايران خودرو اثر مثبت دارد.
مدل مفهومي اين تحقيق متشکل از دو متغير ميانجي؛ سرعت پياده سازي استراتژي هاي بازاريابي (يعني تصميم گيري) و عدم قطعيت تکنولوژي به عنوان وسيله اي براي ارتباط داشبورد بازاريابي با عملکرد بازار مرتبط ساخته است .
٣-١- فرضيه هاي تحقيق : ١-٣-١- فرضيه اصلي ــ داشبورد بازاريابي بر عملکرد بازار تامين کنندگان شرکت ايران خودرو از طريق سرعت اجراي استراتژي بازاريابي و عدم قطعيت تکنولوژي اثر دارد.
٢-٣-١- فرضيه هاي فرعي تحقيق : ــ داشبورد بازاريابي بر سرعت اجراي استراتژي بازاريابي تامين کنندگان شرکت ايران خودرو اثر مثبت دارد.
طبق اطلاعات جدول ١-٤ سرعت اجراي استراتژي بازاريابي بر عملکرد بازار تامين کنندگان شرکت ايران خودرو اثر مثبت و معني دار دارد (٣/٥٩٥٢ =t ؛ ٠١٨٠٨=β).
پيشنهاد بر اساس نتيجه فرضيه سوم و چهارم بر اساس نتيجه فرضيه سوم و چهارم اين تحقيق ، سرعت اجراي استراتژي بازاريابي و عدم قطعيت تکنولوژي بر عملکرد بازار تامين کنندگان شرکت ايران خودرو اثر مثبت و معني دار دارد.