چکیده:
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه سرمایه-گذاری در آموزش با لنگر شغلی با توجه به نقش میانجی
فرهنگ سازمانی بود. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی-
همبستگی و همین طور از نظر نوع داده کمی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان چهارم ابتدایی دبستان های دخترانه تهران، به تعداد ٩٠٠ نفر بود که با استفاده از جدول مورگان تعداد ٢٦٩ نفر به عنوان حجم نمونه
انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد بود و روایی و پایایی آنها مورد سنجش و تایید
قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش توصیفی (میانگین، انحراف معیار، نمودار، فراوانی و. . .) و
استنباطی (همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری) صورت پذیرفت. نتایج حاصل از پژوهش
نشان داد که سرمایه گذاری آموزشی با لنگرهای شغلی معلمان ابتدایی با توجه به نقش میانجی فرهنگ
سازمانی رابطه دارد.
خلاصه ماشینی:
دانشجوي دکتري مديريت آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج ، سنندج ، ايران چکيده هدف از پژوهش حاضر تعيين رابطه سرمايه -گذاري در آموزش با لنگر شغلي با توجه به نقش ميانجي فرهنگ سازماني بود.
واژه هايکليدي : سرمايه گذاري در آموزش ، لنگر شغلي و فرهنگ سازماني مقدمه گسترش و تغييرات سريع و روزافزون علم و فناوري باعث شکل گيري ساختارهاي سازماني متفاوت نسبت به گذشته شده و هر سازماني براي هماهنگ شدن با اين تغييرات سريع و رو به رشد، کانال هاي ارتباطي درون سازماني خود را مناسب با اين تحولات تغيير داده است ، در چنين شرايطي سازمان موفق ، سازماني است که دانش روزافزون پيش رفته خود را به سوي ترقي و پيشرفت هدايت کند که اين امر مستلزم سرمايه گذاري و انجام فعاليت هاي آموزشي منظم و مستمر در تمامي سطوح سازماني ميباشد که سازمان ها براي بقا و پيشرفت در جهان پر تغيير و تحول امروزي سخت بدان نيازمندند (کوبو و همکاران ،١ ٢٠١٧).
از طرف ديگر برخي از ابعاد فرهنگ سازماني مانند انسجام و يکپارچگي ميان کارکنان و مديريت و اعمال پاداش ده ي درست بر اساس عملکرد و شايستگي افراد موجب ايجاد انگيزه در انجام کارهاي خلاقانه و نوآوري در روندهاي سازماني ميشود داش و باکشي(٢٠١٧)، اين موضوع را تاييد ميکنند و عنوان ميدارند که فرهنگ آکادميک در مورد پيشينه آموزشي، بر ايجاد لنگرهاي شغلي دانشجويان تاثير معناداري دارد.
گزيده اي از شاخص هاي برازش مهم مدل ترسيمي (به تصویر صفحه رجوع شود ) بنابراين ، با توجه به شکل هاي بالا چنين استنباط ميشود که سرمايه گذاري در آموزشي، همبستگي مثبت با فرهنگ سازماني دارد.