چکیده:
با گسترش روزافزون تکنولوژی در عصر حاضر روز به روز کاربردهای چندرسانهای بیشتر میشوند و با استفاده از کاربردهای تکنولوژی و هنر توامان باهم و تعامل کاربر با رایانه، اپلیکیشنهای مختلفی در همهزمینههای موردعلاقهبشر ساخته میشوند و حتی کاربردهای پزشکی نیز پیدا کردند و بر کیفیت زندگی بشر میافزایند، در زمینه های مختلف بازیهای رایانهای توسعه مییابند، خصوصا شبیهسازیهای کامپیوتری که در همهی زمینههای علمی در حال توسعه هستند، بحث توسعه و تحقیق خصوصا در مورد محتوا و نوآوری و خلاقیت، مدیریت این پروژههای چندرسانهای را حساستر و چالشبرانگیزتر و درنتیجه مهمتر جلوه میکند. پژوهشگر با دغدغه ی بحث مدیریت تولید چندرسانهای به بررسی مولفه های مهم مدیریت پروژه پرداخته است و به دنبال شناسایی فرصتها و چالشها میباشد و با روش کتابخانه ای و بررسی مقالات به بررسی استانداردها و تجربیات و استفاده از فرصتها و راه حلها برای چالشهای آن پرداخته است و در جستجوی پاسخ به سوال بهترین رویکرد یا بهترین استاندارد یا بهترین راهکار برای مدیریت پروژهی چندرسانهای می گردد. پژوهشگر در این تحقیق به این نتیجه رسیده است که تحقیقات زیادی در تک تک مولفههای مدیریت پروژه چندرسانهای نیاز است و شاید مدل خاص مدیریت پروژه چندرسانهای و با عنوان بهتر هنر مدیریت خلاق چندرسانهای در این زمینه نیاز باشد و هم چنین استفاده از روش چابک میتواند در موفقیت این پروژهها موثر باشد و درنهایت یک مدل مدیریت پروژهی چندرسانهای ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
کات لین مک دنیل و 5 u"/>u"/>(1996)، با هدف برای بدست آوردن یک فرآیند توسعه آموزشی مدیریت پروژه چندرسانهای و تکنیکهای مدیریت پروژه به مصاحبه با مدیران موفق چندرسانهای پرداختند تا به یک درک درست از شیوههای رایج آن زمان برسند به این نتایج رسیدند: دو عامل کلیدی در طراحی، ارزیابی و تجدید نظر است و ارزیابی اهمیت بسیار زیادی برای پروژه چندرسانهای دارد و در کل فرآیند لازم است، ارزیابی آنچه را که واقعا بر instructional design multimedia production instructional developmen Kathleen McDaniel & Min Liu Kathleen McDaniel & Min Liu مورد نیاز است مشخص میکند، در مدیریت تیمی، انگیزه تیم، توانمندسازی تیم و حل تعارضات بسیار مهم است و مدیر پروژه باید بتواند کار بزرگ را به وظایف کوچکتر تقسیم کند طوری که کار توسط اعضای تیم بهراحتی مدیریت شود، مدیر پروژه توانایی درک اصطلاحات فنی متخصصان را داشته باشد و بتواند به آنها انگیزه بدهد و مدیریت کند، مدیر پروژه در ارتباط با تغییرات سریع تکنولوژی نیاز به یادگیری مداوم و بهروز نظریههای جدید، ابزارهای جدید و مهارتهای جدید باشد و بتواند آن ها را پیاده سازیکند[10] استیلر 1 (2002)، توسعه پروژه چندرسانهای شامل مراحل طراحی، توسعه، تولید، پیاده سازی، ارزیابی است[69].