چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تاکید بر هویت شخصی، الگوی مصرف و سبکهای تصمیمگیری خرید است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کـاربردی و ازنظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشـی اسـت. دادههای این پژوهش در یک نمونه 492 نفری از مصرفکنندگان لوازمخانگی در شهر تهران و در قالب نمونهگیری خوشهای ساده انجام گردیده است. ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه بوده است. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و در قالب نرمافزار Lisrel مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته است. یافتههای پژوهش نشان داد که هویت جنسیتی بر وفاداری به برند، هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف تاثیر دارد همینطور هویت شخصی، سبکهای تصمیمگیری خرید و الگوی مصرف نیز بر وفاداری تاثیر دارد و درنهایت هویت شخصی و الگوی مصرف بر سبکهای تصمیمگیری خرید تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی ، الگوی مصرف و سبکهای تصمیم گیری خرید ابراهیم زارع پور نصیرآبادی ١ سید حمید خداداد حسینی ٢*، اسداله کردنائیج ، 3 ، 4 فرشته منصوری مؤید ١- دانشجوی دکتری مدیریت ، بازاریابی بین الملل ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
تاریخ ارسال: ١٣٩٨/٢/٨ تاریخ پذیرش: ١٣٩٨/٥/١٤ چکیده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری با تأکید بر هویت شخصی ، الگوی مصرف و سبکهای تصمیم گیری خرید است .
مدل پژوهش در حالت ضرایب استاندارد همانطور که شکل های ٢ نشان می دهد هویت جنسیتی (Gender) ٠/٢٠ بر هویت شخصی (identity)، ٠/٣٦ بر سبکهای تصمیم گیری خرید (Decision)، ٠/٤٢ بر الگوی مصرف (Pattern) و ٠/٢٨ بر وفاداری به برند تأثیر می گذارد.
هویت شخصی (Pattern)، ٠/٤٤ بر سبکهای تصمیم گیری خرید (Decision) و ٠/١٨ بر وفاداری به برند (Loyalty) تأثیر دارد.
شاخص های برازش مدل {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} ٥- بحث و نتیجه گیری این پژوهش به بررسی تأثیر هویت جنسیتی بر وفاداری به برند با تأکید بر هویت شخصی ، الگوی مصرف و سبکهای تصمیم گیری خرید بروی مصرفکنندگان لوازمخانگی شهر تهران پرداخته است .