چکیده:
امروزه شاید یکی از متداولترین عبارات،عبارت مدیریت دیجیتال است.هدف این مقاله پیشنهاد دیدگاههای پژوهشی برای مدیریت دیجیتال است.به این منظور"مدیریت دیجیتال"بهعنوان"مدیریت کسبوکار در اقتصاد دیجیتال"تعریف شده و ویژگیهای اصلی اقتصاد دیجیتال از نظر نیازهای کارکردی مدیریت کسبوکار تحلیل میشود.شبکه،دیجیتال شدن و دانش بهعنوان سه مشخصه اصلی اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار گرفته و اثرات آنها بر محصول،فرایند،سازمان،بازار و ساختار صنعت تحلیل شده است.سپس معماری کارکردی مدیریت دیجیتال با استفاده از کارکردهای جدید موردنیاز کسب و کار و تعدادی از موضوعات جدید پژوهشی مبتنی بر این معماری مورد بحث قرار میگیرند.
خلاصه ماشینی:
هدف این مقاله پیشنهاد دیدگاههای پژوهشی برای مدیریت دیجیتال است.
شبکه،دیجیتال شدن و دانش بهعنوان سه مشخصه اصلی اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار گرفته و اثرات آنها بر محصول،فرایند،سازمان،بازار و ساختار صنعت تحلیل شده است.
سپس معماری کارکردی مدیریت دیجیتال با استفاده از کارکردهای جدید موردنیاز کسب و کار و تعدادی از موضوعات جدید پژوهشی مبتنی بر این معماری مورد بحث قرار میگیرند.
هدف این مقاله ارائه یک دید وسیعتر به موضوعات جدید کسبوکار یا موضوعات مدیریت دیجیتال و پیشنهاد دیدگاههای پژوهشی مختلف برای برخورد با این مسائل و موضوعات است.
نگرشهای مختلفی نسبت به اقتصاد دیجیتال وجود دارد که دیدگاههای مختلفی برای مدیریت دیجیتال ارائه میکند.
نگرشهای پژوهشی جدید دو دیدگاه پژوهشی دیگری برای مدیریت دیجیتال پیشنهاد میشود.
نگرش معماری و نگرش یکپارچه ای که پیشنهاد گردید،در شناخت روابط متقابل میان اجزای کارکردی و ساختاری اقتصاد دیجیتال و مدیریت دیجیتال مفید هستند.