خلاصه ماشینی:
"حال اگر ضرر و زیانهای ناشی از عدم تخصیص امتیاز و ایجاد انگیزه برای استفادهکنندگان از کارت روی POS ها را بررسی کنیم،متوجه این نکته خواهیم شد که رقم قابل توجهی است و این امر ایجاب مینماید که ضمن ایجاد مطلوبیت برای استفادهکنندگان از کارت و معنیدار کردن کاربرد کارتها گام بزرگی را در راستای گسترش فرهنگ استفاده از کارتهای بانکی برداریم.
اما اگر همین فروشندگان بتوانند در قبال ارایه خدمات فروش و خرید الکترونیکی و اینترنتی،هم خودشان امتیاز دریافت کنند و هم امتیاز به مشتریان خود بدهند،دو اتفاق رخ میدهد:یکی این که،عملا استفاده از وجوه نقد و مشکلات آن کاهش پیدا میکند و دیگر این که، با اعطای امتیاز به مشتری،آینده بهتری را برای فروش خود رقم خواهند زد."