چکیده:
درس تربیتبدنی این قابلیت را دارد که در کنار تعلیم حرکت، از طریق حرکت برای تعلیم موثر واقع شود. در برنامههای درسی درهمتنیده، تربیتبدنی میتواند کمک موثری برای سایر دروس باشد. مهارتهای ادراکی ـ حرکتی به دانشآموزان کمک میکند تا علاوه بر تقویت مفاهیم ذهنی، حرکات را نیز آسانتر یاد بگیرند. بنابراین با در کنار هم قرار دادن این دو در قالب بازی به تقویت این مهارتها کمک میکنیم. این مقاله با هدف شناخت هر چه بهتر اشکال هندسی دایره، مربع، مستطیل، لوزی، خط و ... بهوسیله بازی برای دانشآموزان پایه دوم و سوم ابتدایی طراحی شده است
خلاصه ماشینی:
طرح درس کسب مهارت در شناخت مفاهیم از طریق حرکت و فعالیت: شناخت اشکال هندسی کارشناس ارشد و آموزگار درس تربیت بدنی حجت صادقی خلیل آباد ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ درس تربیتبدنی این قابلیت را دارد که در کنار تعلیم حرکت، از طریق حرکت برای تعلیم مؤثر واقع شود.
مراحل اجرایی:در این مرحله، دانشآموزان که بدن خود را گرم کردهاند با توجه به مطالب قبلی که در ارتباط با معرفی اشکال هندسی بازگو شده است، بهصورت گروهی بازی را اجرا میکنند.
آموزش مهارت جدیددر این مرحله، هدف اصلی درس تربیتبدنی انجام میشود.
مراحل اجرایی: دانشآموزان را در صف قرار میدهیم و مهارت جدید را که در این بازی ترسیم اشکال هندسی است، با قرار دادن نقطه شروع و پایان آموزش میدهیم.
در پایان، گروهی برنده است که اشکال هندسی را به شکل صحیح داخل کارتنها گذاشته و زودتر از گروه دیگر بازی را به پایان رسانده باشد.