خلاصه ماشینی:
"اما تفاوت این تصاویر با«عکاسی صحنه»(12)که قدمتی نسبتا طولانی دارد،در این است که این آثار به روایتی تعلق دارند که هرگز از سوی هنرمند به صورت کامل پیشبینی نشده است و یا اگر شده مخاطب از روایت شخصی هنرمند چیزی در دست ندارد.
اثری که مخاطب در پیش رو دارد به سبب عناصر دیداریای که با دقت انتخاب شدهاند از یکسو و آشنایی با زبان بصری سینما از سوی دیگر،خاطراتی داستانی را در ذهن مخاطب بیدار میکند که تشکیلدهندهی روایت شخصی وی است.
مخاطب از یکسو تکتک اجزای تصویر را مورد شناسایی قرار داده و روابط درونی تصویر را کشف میکند و از سوی دیگر داستان خود را عکاسی دراماتیک [با نگاهی به آثار گرگوری کرودسن] علی اتحاد bidadt@yahoo.
هرچند چنین سازوکاری درباره اغلب تصاویر عکاسانه صدق میکند اما درام عکاسانه به سبب برخورداری از سویههای نمایشی،توانی مضاعف در برانگخیتن مخاطب برای گسترش افقهای معنایی دارد."