خلاصه ماشینی:
"نقد مخاطب همه چیز به سیاق ایرانی [یادداشتی بر نمایشگاه نقاشیها و سرامیکهای ژیلا کامیاب در خانه هنرمندان ایران] سعید احمدزاده نقاشیهای کامیاب،ملهم از کمالگرایی،تفکر و عرفان شرقی در کالبدی معماری گونه و ارگانیک به سیاق نگارگری ایرانی است و این آمیزش،در این دوره از آثارش ریختی طبیعتگرایانهتر دارد و البته به یمن بهرهگیری از ساختار و ترکیبهای متنوع،بازتابی از نوع تازگی و انگیزههای درونیتر عرضه میکند.
این نقاشیها به سبب متنزعـ بودن،خصوصیت روایی نگارگری ایرانی را که انسان را در تقابل همیشگی با طبیعت قرار میدهد،به فراموشی سپرده و بدین ترتیب جز در یکی از موارد،آثارش از این وابستگیهای فرمی انداموار یا فیگوراتیو،عاری است.
در این نقاشی فیگور زنی به شکب سیلوئت مجسم میشود و چنان تاکیدی را متوجه خود میکند که گویی میخواهد به خصوصیت انفعالی انسان در مواجه با طبیعت و هستی اشاره کند و از این جهت،وجود زن،جایگاهی است شایسته و بایسته که کامیاب آن را با درایت به کار گرفته است."