خلاصه ماشینی:
"من یقین دارم در سالهای قبل از آن و در دوران شروع تجدد در ایران و توجه به مدرنیسم،نقاشان پست امپرسیونیسم اروپایی مورد توجه قرار گرفته بودند ولی این که مجددا در بحبوهه تحولات پر سروصدای سالهای 60 این نقاشان و بخصوص پیکاسو دوباره مورد توجه قرار میگرفت ناشی از تمایل به تفسیری دلخواه و تغییر در معانی آن بود.
اگرچه زمانی به تأسی از شرایط تازه پیشآمده و سنین جوانی، پذیرش دوگانگیها بسیار مشکل بود ولی به هر حال آنگاه که مدهوش غلظت خلاقیت فرمی سبکهای مدرنیستی بودیم در انطباق آن با تحولات ذهنی ومحسطی خودمان دچار چالش میشدیم.
باز تاکید میکنم سرعت تحولات نظری کشورمان برای هر کدام از ما امکان تأثیر عمیق از یک مکتب یا گروهی از هنرمندان را محال میساخت و این خود یک شانس واقعی بود.
اعتراف میکنم وقتی به کارهای گذشته خود رجوع میکنم میبینم دورههای مختلفی را پشتسر گذاشتهام که هیچ کدام حیات طولانی نداشتهاند و گاه حتی به مانند احساسی از تعجب و تمسخر که اغلب از دیدن عکسهای قدیمی خودمان و از انوع لباس پوشیدن و تیپها داریم به من دست میدهد و اگر قرار میشد در پایان راه باشم این نتیجهای رنجآور است.
اگرچه به نظر میآید بخشی از تولیدات هنر امروزمان در انطباق بیشتری با دنیای تحولات هنری است،و نکته مهم آن است که می توان تصور کرد شرایطی در حال شکلگیری است که حتی جریان تأثیریپذیری و تفسیر را که تاکنون با آن مواجه بودم دگرکون میسازد."