خلاصه ماشینی:
"مسئله این که آیا میشود از پرکاری به اثر هنری رسید یا خیر،خودش مجالی دیگر میطلبد اما خیلیها در سالهای ابتدایی دهه 70 این نگاره را تبلیغ میکردند غافل از این که چگونه طراحی کردن همانقدر حائز اهمیت است که چه طراحی کردن؟و البته چرا طراحی کردن؟ اینها همانهایی هستند که معتقدند تعمیم محتوا از طریق پرکاری مدام،حتما منجر به خلاقیت میشود و امر خلاقانه در هر شکلش واکنشی است هنری!حال آن که تجربه نشان داد این نگاه جز رج زدن فرمیک و خستگی روح و جان مایوس شدن مخاطبی که هر بار زور زدن هنرمند را مشاهدکرده،ثمر دیگری ندارد.
چون اگر اینچنین بود شاید هنرهای انتزاعی از این طریق به معنایی و رای آنچه امروز موجود است میرسیدند،البته میشود با توجیه معنای ابدی و ازلی،هر هنری را به عالمی دیگر مرتبط کرد و هر تولیدی را با توجیه خلاقانه بودن پذیرفت."