خلاصه ماشینی:
این خانم معلم با نگرانی ابراز میدارد«ما چگونه میتوانیم انتظار داشته باشیم کودکانی که خانوادهی خود را از دست دادهاند،همکلاس کسانی باشند که والدینشان در نسلکشی شرکت داشتهاند یا عامل کشتار خانوادهی آنان بودهاند؟» براساس جزوهای به نام«تهور شخصیتیافته»(معلمانی در موقعیتهای دشوار)،یک سوم تمامی 50 ملیون معلم دنیا فاقد تجربههای کافی یا آموزشهای لازم و یک سوم دیگر آنها تنها از آمادگی نسبی و ناکافی برخوردارند.
این جزوه که توسط یونسکو و آموزش بینالمللی انتشار یافته است،به نقل تجربههای ده تن از معلمان کشورهای مغولستان،آفریقای جنوبی،نیجریه،امریکا، لائوس،مناطق خودگردان فلسطین،فرانسه،برزیل،هائیتی،و رواندا و کوبا میپردازد.
آموزش معلمان در کوبا به روشی سیستماتیک انجام شده و دربرگیرندهی تمامی سطوح و کلیهی محدودههای تخصصی است.
برای دستیابی به این منظور،وزرات آموزش کوبا و ترویج ابتکارهایی مانند ادامهی پیشرفت شغلی همزمان با پرورش معلمان،دورههای کارشناسی ارشد،فرصتهای مطالعاتی که در آن مربیان از وظایف تدریس فراغت حاصل کنند و به یادگیری یا اجرای تحقیقات بپردازند،مبادرت کرده است.