چکیده:
ایفای مهارتهای مدیریتی فارغ التحصیلان،بهبود نگرشهای شغلی فارغ التحصیلان،و همچنین بهبود رفتارهای سازمانی فارغ التحصیلان مردود شناخته نشد.از میان فرضیههای تحقیق دو فرضیه مبنی بر اثربخش بودن دوره آموزش عالی اداری در بهبود رفتارهای فردی و گروهی فارغ التحصیلان درصد اطمینان لازم را کسب ننمود.بدیهی است که برای کاربرد نهائی،نتایج حاصل از فرضیات این پژوهش،باید مراحل تأیید را در تحقیق به روشی که مشاهده فعل و مقایسه با گذشته آموزش بینندگان را دربرگیرد،بگذارند.
خلاصه ماشینی:
"Katz نتیجهگیری در این تحقیق با توجه به سطوح چهارگانه تغییر(دانش،نگرش،تغییرات رفتار فردی،تغییرات رفتار گروهی و سازمانی)و همچنین با توجه به این که مدیران وظایف و مهارتهای خاصی را عهدهدار هستند،برای ارزیابی اثربخشی دوره آموزش عالی اداری موارد زیر در نظر گرفته شده است: 1-افزایش دانش فارغ التحصیلان.
یعنی گذراندن این دوره،رفتارهای سازمانی زیر را در فارغ التحصیلان بهبود بخشیده است: روابط سازمانی،نحوه انجام وظیفه و کم و کیف کار،قدرت درک اجرای سیاستهای سازمانی،روحیه مسئولیتپذیری،حس وفادار و همبستگی کارکنان نسبت به سازمان،سعت عمل و دقت،پشتکار و استقامت،سهولت انتقال معلومات و تجربیات خود به همکاران،برخورد اجتماعی با دیگران،کمک کردن به فارغ التحصیلان در شناخت خویش،استعدادها،محدودیتها و ارتباطات با سایرین، افزایش توان تصدی مشاغل جدید رد سایه کسب مهارتهای تازه،شناخت و قبول سیاستها و مقررات سازمان،استفاده از آموزشهای ارائه شده در جهت پیشبرد اهداف سازمانی،بهرهبرداری از آموزش برای ترفیع و ارتقاء شغلی،افزایش بهرهوری،رشد و توسعه کارکنان.
یعنی،طی نمودن این دوره موجب افزایش اطلاعات زیر در فارغ التحصیلان شده است: ارتقاء سطح دانش و اطلاعات مورد نیاز،یادگیری روش انتقال اطلاعات، ارتقاء مهارتهای شغلی،ارتقاء سطح قابلیتها و توانائیهای کارکنان،برآورده ساختن نیازهای شغلی و حرفهای،برخورداری از امکان حفظ خود در سازمان و رقابت با نیروهای آموزش دیده تازه نفس،به هنگام کردن آموزش و پرورش در سازمان جهت ارتقاء سطح اطلاعات آنان و نیز ایجاد زمینههای رشد خلاقیت و نوآوری،آشنایی با روشهای برنامهریزی،آشنایی با وظایف سازمان،شناخت بهتر محیط سازمان،کسب مهارت بیشتر و آمادگی لازم برای ترفیعات بعدی در سازمان، آشنایی و استفاده از روشهای متفاوت انجام کار در صورت لزوم."