خلاصه ماشینی:
"تئاتر پست مدرن با تکیه بر نظریات آنتونن آرتو که با تأثیر نمایشهای آیینی شرق، نظریهء تئاتر شقاوت یا محال خود را بنا نمود و با گذر از پس تجربیات گروههایی که قصد به جامهء عمل پوشاندن و اجرای نمایشهایی برپایه نظرات او را داشتند، شکل گرفت و در حقیقت به نمودی قوامیافتهتر از شیوههای اجرای این گروهها که متکی به مراسم آیینی و بازآفرینی نمایش بودند،دست یافت.
تئاتر پست مدرن،به نوعی حرکت این گروهها را که با اعتراض به چارچوب قواعد نمایشهای سنتی و بورژوایی صورت گرفت و در آن متن و نویسنده،به عنوان اجزایی جداییناپذیر نمایش که،حضور خود را به بازیگر و تماشاگر تحمیل میکردند و نمایشی را تحت قیود خود در میآوردند، مورد اعتراض قرار گرفتند،ادامه داد.
حذف قراردادهای صحنهای و محل اجرای غیر متعارف آن،بدون استفاده از عواملی مثل نور یا دکور تصنعی،صحنه نمایش را به بخشی از زندگی روزمره و متعارف مبدل میسازد و این فرضیه تئاتر پست مدرن که به جای آنکه تئاتر در مقابل زندگی بیایستد،آینه تمام نمایی از زندگی است3 را به مرحله عمل میرساند."