چکیده:
در سالهای اخیر، تحقیقات و آموزش حسابداری تحت فشارهای مختلفی جهت تغییر در شیوه های تحقیق فعلی خود قرار گرفته است و نهادهای مختلفی در دنیا از جمله کمیسیون تغییرات در آموزش حسابداری (AECC) 1 و سایر نهادهای حرفهای، با صدور بیانیههایی پیشگامان ایجاد تغییر در تحقیقات و آموزش حسابداری بودهاند این بیانیهها بر شیوههای تحقیق و آموزش خلاقانه و اهمیت آن در توسعه تحقیقات حسابداری تاکید دارند. از اهداف این پژوهش کشف معیارهای مناسب جهت پیش بینی و آینده نگری در حسابداری و بهبود تدوین و بکارگیری استانداردهای حسابداری میباشد. در واقع هدف بطور خاص بررسی آینده تحقیقات حسابداری و کشف مسایلی است که به بهبود سبک یادگیری حسابداری مربوط میشود. از دیگر اهداف این مقاله اینست که پیش بینی میگردد تحقیقات و پژوهشهای آینده حسابداری در سطح بین المللی در راستای اندازهگیری اثرات اجتماعی گزارشات مالی و حسابداری و ایفای وظیفه مباشرت اجتماعی و تاکید بر اندازهگیری و گزارشگری اثرات معاملات بر جامعه پیرامون خود، نزدیک کردن تحقیقات و پژوهشهای حسابداری به روشهای عملی حسابداری در حوزه ی عمل، تلاش در جهت تدوین استانداردهای بین المللی حسابداری به منظور پاسخگویی به نیاز حرفه در سطح عمل و در سازمانها و نهادهای چندمنظوره و تدوین روشهای حسابداری جدید به منظور پاسخگویی ورفع نیازهای جدیداستفاده کنندگان و تصمیم گیرندگان در فضای اقتصادی و کسب و کار جدید میباشد.
در ادامه مقاله با بررسی سیرتاریخی تحول و تطور حسابداری وتشریح موانع موجودبین تحقیقات حسابداری و نیازهای حرفه در سطح عمل میپردازد.
For the past four decades we have witnessed accounting as the mastermind behindnearly all business decisions – national and international. In fact, accounting is a business where most of time is spent in face-to-face communications exploring business strategies. In recent years, accounting education has been under attack and pressure to change its current educational methods. The Accounting Education Change Commission (AECC) has been a leader in calling for a change. They, and others in the accounting profession, have issued statements addressing the structure and objectives of accounting principles courses. These statements have stressed the need for innovative educational approaches and the importance of incorporating active learning into accounting principles courses. In addition, AECC called to increase the acceptance of international accounting standards and use of computer in accounting education as well as shifting accounting education lecturers’ focus from what they teach to what the students learn. This may prepare students to become lifelong learners and keep them aware of the latest developments and enable them to adopt these developments. This paper aims to uncover suitable criteria for the design and improvement of accounting program and curriculum. More specifically, the goal is to investigate the perilous future of accounting education and discover issues that needed to be addressed to improve the learning style and accounting practice. Here, in this article, the historical trend of transformation with accounting discipline is being explored. Also potential obstacle in between accounting researches and professional requirments in practice will be explained.