چکیده:
از ویژگیهای مدارس در چهار سال اخیر هوشمند سازی مدارس و استفاده از فناوری های روز تکنولوژی
آموزشی در کلاس های درس در دوره ابتدایی میباشد. از آنجا که تدریس مفاهیم ریاضی نیاز به
بازنمایی های مختلف در کلاس درس دارد، لذا هوشمند سازی کلاس ها این بستر و فرصت را برای ارائه
بازنمایی های چند گانه از طریق برنامه درسی تلفیقی، با استفاده از نرم افزارهای آموزشی فراهم میآورد.
کلاس های هوشمند نیازمند ساختار خاصی در برنامه های درسی می باشد که برنامه درسی تلفیقی می تواند قابلیت های ارائه بازنمایی های مختلف را برای تدریس مفاهیم ریاضی فراهم بیاورد. هدف پژوهش حاضر شناخت فرصت هایی است که از طریق هوشمند سازی مدارس در کلاس درس، برای تدریس مفاهیم
ریاضی در دوره ابتدایی به وجود می آورد. سوال اصلی پژوهش این است که با توجه به امکانات و شرایط
مدارس هوشمند و اهداف کتابه ای جدید تالیف در دوره ابتدایی که مبتنی بر برنامه درسی تلفیقی
می باشد، چه بستری برای تدریس مفاهیم ریاضی فراهم می آورد. روش پژوهش در این مقاله از نوع
توصیفی و کتابخانه ای می باشد که با تجربه هایی که در آموزش دانش آموزان و استفاده از کلاس هوشمند
در پایه ششم، مدرس کلاس ای هوشمند در مقطع ابتدایی و پژوهش های از نوع درس پژوهی داشته ام
تهیه شده است.
خلاصه ماشینی:
از آنجا که تدريس مفاهيم رياضي نياز به بازنماييهاي مختلف در کلاس درس دارد، لذا هوشمند سازي کلاس ها اين بستر و فرصت را براي ارائه بازنماييهاي چند گانه از طريق برنامه درسي تلفيقي، با استفاده از نرم افزارهاي آموزشي فراهم ميآورد.
هدف پژوهش حاضر شناخت فرصت هايي است که از طريق هوشمند سازي مدارس در کلاس درس ، براي تدريس مفاهيم رياضي در دوره ابتدايي به وجود مي آورد.
سوال اصلي پژوهش اين است که با توجه به امکانات و شرايط مدارس هوشمند و اهداف کتاب هاي جديد تاليف در دوره ابتدايي که مبتني بر برنامه درسي تلفيقي مي باشد، چه بستري براي تدريس مفاهيم رياضي فراهم ميآورد.
با توجه به مطالب بالا هدف پژوهش حاضر شناخت فرصت هايي است که از طريق هوشمند سازي مدارس در کلاس درس براي تدريس ، در مفاهيم رياضي در دوره ابتدايي به وجود مي آورد.
سوال اصلي پژوهش اين است که با توجه به امکانات و شرايط مدارس هوشمند و اهداف کتاب هاي جديد تاليف در دوره ابتدايي که مبتني بر برنامه درسي تلفيقي ميباشد، چه بستري براي تدريس مفاهيم رياضي فراهم مي آورد.
PercpVariability Princple هوشمندسازي مدارس و قابليت هاي بازنمايي هاي چندگانه تدريس رياضي در دوره ابتدايي / ٩ بازنماييهاي تصويري، تصاويري هستند که دانش آموزان از آن براي فکر کردن و ارتباط برقرار کردن با يک مفهوم رياضي به طور شهودي استفاده ميکنند.
همان طور که در نمودار شماره ١ نشان داده ميشود در اين پژوهش هدفمان آشنايي با فرصت هاي و بسترهايي است که کلاس هاي هوشمند براي تدريس مفاهيم رياضي از طريق رويکرد برنامه درسي تلفيقي فراهم ميآورد، ميباشد.