چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه های ورزشی خصوصی استان کرمانشاه می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه می باشد ) N=842 (. نمونه ی آماری با استفاده از جدول مورگان 201 نغر برآورد شد. در این پژوهش از پرسشنامه مزیت رقابتی استفاده شد و پایایی آن بوسیله آزمون آلفای کرونباخ 87 / 0 بدست آمد.همچنین پرسشنامه راهبردهای بازاریابی هزینه محور برگرفته از پرسشنامه شافعی و همکاران) 1393 ( می باشد که این پرسشنامه با اندکی تغییرات در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. طیف سوالات به صورت زوجی 1 بلی، .خیر). در قسمت آزمونهای توصیفی ازمیانگین، انحراف معیار و در بخش استنباطی به دلیل اینکه یکی از متغیرهای ما دوحالتی بود ) بله یا خیر( و متغیر دیگر 5 گزینه ای لیکرتی بود در نتیجه از آزمون خی دو و ضریب همبستگی اتا استفاده شد. و همچنین از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه ارتباط معنی دار آماری وجود دارد. این یافته ها می تواند به جامعه آماری پژوهش که همان مسئولین باشگاه ها هستند کمک کند تا با استفاده ازاین ابزار ها به رونق مجموعه خود بپردازند و افراد متقاضی استفاده از مجموعه ورزشی را افزایش دهند.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه استراتژی بازاریابی هزینه محور و مزایاي آن در باشگاه هاي بدن سازی استان کرمانشاه احسان شریفی قروه دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی در ورزش، مرکز تحصیلات تکمیلی پیام نور رشت Email:Ehsan_sh1987@yahoo.
com چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه هاي ورزشی خصوصی استان کرمانشاه می باشد.
این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماري پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران باشگاه هاي بدن سازی استان کرمانشاه می باشد (N=842 ).
نتایج پژوهش نشان داد که بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه هاي بدن سازی استان کرمانشاه ارتباط معنی دار آماري وجود دارد.
ارائه خدمات به مشتریان سالن ها و باشگاه هاي ورزشی، در قبال دریافت وجه و هزینه صورت می گیرد ولی اینکه قیمت گذاري به چه نحوي باشد که مزیت رقابتی را براي باشگاه ورزشی به همراه داشته باشد، از جمله دغدغه هاست.
لذا هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین استراتژی بازاریابی هزینه محور و مزایاي رقابتی در باشگاه هاي بدن سازی استان کرمانشاه می باشد.
آشتیانی جلودار( 1394) در پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر راهبردهاي نوآوري بازاریابی بر افزایش مزایاي رقابتی در سالن هاي ورزشی منتخب شهر تهران به این نتیجه دست پیدا کرد، رهبري هزینه ، تمایز و تمرکزبر مزیت رقابتی سالن اثري معنا دار دارد.
شافعی و همکاران(1393)در پژوهشی باعنوان «مطالعه راهبردهاي قیمت گذاري و رابطه ي آن با قابلیت هاي بازاریابی در شرکتهاي تولیدي» دریافتند که بیشترین روش قیمت گذاري استفاده شده در میان شرکت ها، روش تعیین قیمت بر مبناي نیازهاي مشتریان می باشد.