چکیده:
هایدگر در کتاب در راه زبان، موضع فکری خود را از هستیشناسی بنیادین به تفکری اصیلتر (به گمان خود)، یعنی سخن گفتن از ذات زبان تغییر میدهد. نوشتار پیش رو قصد دارد، نشان دهد که زبان از طریق خود چگونه میتواند بنیادهای درونی را توصیف کند. هایدگر در جستجوی پاسخ این پرسش، به موقعیت اصیل زبان، یعنی ارایگنیس (Ereignis)بازمیگردد. هایدگر میگوید ارایگنیس نیروی محرکهای است که آوای مسکوت زبان را به گفتار تبدیل میکند. زبان از طریق گفتار، خود را آشکار کرده و درباره خود سخن میگوید. از سویِ دیگر، ارایگنیس تمامی هستندگان را در موقعیت خاص خود به فراخور نسبت هرمنوتیکی که با دازاین و جهان دارند به ساحت حضور فرامیخواند. در اندیشه گادامر، ارایگنیس به شکلی غیرمستقیم، در چهارچوب گفتگو، میان مفسر و متن تعین مییابد. در فرایند گفتگو، ارایگنیس ضمن اجازه واگشایی مفسر و متن، این امکان را به دو افق میدهد که هر یک با توجه به ماهیت خودشان به افق دیگری ورود کرده و در هنگام گفتگو به یک موضع مشترک برسند؛ بنابراین ارایگنیس در تفکر هایدگر و گادامر بهعنوان آشکارکننده وجوه پنهان زبان و متن و مفسر، تأویلی نو از نسبت دازاین با هستی و گفتگوی میان مفسر و متن ارائه میدهد و ذات زبان بماهو زبان را همچون زبان (گفتن) به زبان (گفتار) میآورد.
Heidegger in the book he The Way of Language change his intellectual position from foundmental ontology to more original means talk about essence of language. This essay shows how can language understand its internal foundations by itself? Heidegger return to language original situation means Ereignis. Heidegger says Ereignis is deriving force that change silence of language to speech. Language shows himself by speech and talk to himself. In the other hand, Ereignis all of beings in the special situation with hermeneutic relationships with Dasein and the world. In Gadamer’s thought, indirectly Ereignis determined form of dialogue between interpreter and text. Take it possibility two horizon that each other go to their horizon and reach a common situation. Thus according to Heidegger and Gadamer’s thought, Ereignis as opener hidden language text and interpreter provide a new interpretation from relation Dasien and being. There is a common horizontal between interpreter and text and to speak language as language to language.
خلاصه ماشینی:
در فرایند گفتگو، ارایگنیس ضمن اجازه واگشایی مفسر و متن، این امکان را به دو افق میدهد که هر یک با توجه به ماهیت خودشان به افق دیگری ورود کرده و در هنگام گفتگو به یک موضع مشترک برسند؛ بنابراین ارایگنیس در تفکر هایدگر و گادامر بهعنوان آشکارکننده وجوه پنهان زبان و متن و مفسر، تأویلی نو از نسبت دازاین با هستی و گفتگوی میان مفسر و متن ارائه میدهد و ذات زبان بماهو زبان را همچون زبان (گفتن) به زبان (گفتار) میآورد.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} Erigens: The Origins of Language and Understanding in Heidegger and Gadamer's Thought Neda Rahbar * Mehdi Khabbazi Kenari ** Received date: 15/06/2018 Accepted date: 3/9/2018 Abstract Heidegger in the book he The Way of Language change his intellectual position from foundmental ontology to more original means talk about essence of language.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} Negative Theology in the Ontology Section of the Attributes of God in the Thought of Plato and Judge Saeed Qomi Mohammad Ali Esmaiely * Mohammad Akbari ** Received Date: 8/8/2018 Accepted Date: 2/5/2018 Abstract Negative theology an important and popular view in the field of "language of religion" is among Jewish, Christian and Muslim theologians.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} Investigating the Theoretical Responses to the Philosopher's Use of Religious Texts Mohammad Sadeq Kamelan Najar * Hojjat Mangenechi ** Received Date: 20/9/2018 Accepted Date: 4/8/2018 Abstract Philosophy studies the properties of being in a rational way, this is referred to as rational ontology.