چکیده:
هدف اصلی این پژوهش آنست که ضمن دستیابی به عوامل موثر بر بهرهوری معلمان» درجه توافق فکری مدیران و معلمان را
نیزء در این زمینه به دست آورد. پژوهش حاضر از نظر هدف یک پژوهش کاربردی است و از نظر روش یک پژوهش توصیفی از
نوع زمینه یابی میباشد. بدین منظور از پرسشنامهای که دارای هفت عامل ارزشگذاری از جمله (۱- احترام» تکریم شخصیت و
ارج نهادن به شخصیت انسانی افراد ۲- تشویق و قدردانی کامل از تلاش و فعالیت آنها ۳- حقوقء دستمزد و مزایا و تسهیلات
رفاهی مناسب ۴- عدالت. صداقت و یکرنگی مدیریت نسبت به زیردستان ۵- احساس ایمنیء امنیت شغلی و اطمینان از آینده
۶- ایجاد محیط شاد و پویا واحساس خودمانی و از خود بودن در محیط کار ۷- رضایت شغلی و امکان پیشرفت و ترقی در
محیط کار) استفاده گردید. برای جمعآوری اطلاعات معلمان میبایست بر حسب اهمیتی که برای هر یک از هفت عامل قائل
بودند به آنها در پرسشنامه نمره میدادند (نمره ۱ دارای کمترین ارزش و نمره ۷ دارای بیشترین ارزش). در مرحله ی بعد نیز
مدیران بر حسب اهمیتی که فکر میکردند عوامل موثر برای کارکنان آنها دارد» موارد ذکر شده در پرسشنامه را به همان
صورت بین اتا ۷ ارزشگذاری کردند. بدین ترتیب توافق فکری مدیران و معلمان بر اهمیت هر یک از هفت عامل با یکدیگر
قابل مقایسه شد و یافتههای تحقیق نشان داد که پیش بینی کل مدیران (مرد و زن) با واقعیات از دیدگاه کل معلمان (مرد و
زن) تا حدودی متفاوت است.
This research aimed to achieve the effective factors on the teachers’ productivity and also the degree of
agreement between managers and teachers in this regard. The present study is an applied research in terms of the
purpose of the research and in terms of method is a descriptive research in the field of Surveying. For this
purpose, a questionnaire has been used which includes seven factors of value 1) respect, reverence of personality
and respect for human personality; 2) full encouragement and appreciation of their efforts and activities; 3)
salaries, wages and benefits and appropriate welfare facilities; 4) Fairness, honesty and tidiness of management
than subordinates; 5) Feeling safe, job security and ensuring the future; 6) Creating a happy and dynamic
environment, self-esteem and self-being in the workplace; 7) Job satisfaction and the possibility of progress in
the workplace. In order to collect teachers' information, they should be scored in the questionnaire according to
the importance they attached to each of the seven factors (score 1 has the lowest value and the score of 7 has the
highest value). In the next step, managers valued the items listed in the questionnaire in the same way as 1 to 7 in
terms of the importance they thought were effective factors for their employees. Thus, the intellectual agreement
between managers and teachers was commensurate with the importance of each of the seven factors, and the
findings of the research showed that the prediction of the overall managers (male and female) is different from
the general viewpoint of teachers (male and female).
خلاصه ماشینی:
آماره هاي ميانگين و انحراف معيار ارزشگذاری معلمان زن و معلمان مرد (به تصویر صفحه رجوع شود) مطابق مقادیر جدول فوق میانگین ارزشگذاری معلمان زن و معلمان مرد در عوامل موثر بهره وري متفاوت است ولی برای تعیین معنادار بودن این تفاوت از آزمون t مستقل استفاده می کنیم.
آماره هاي ميانگين و انحراف معيار ارزشگذاری مديران زن و مديران مرد (به تصویر صفحه رجوع شود) مطابق مقادیر جدول فوق میانگین ارزشگذاری مديران زن و مديران مرد در عوامل موثر بهره وري متفاوت است ولی برای تعیین معنادار بودن این تفاوت از آزمون t مستقل استفاده می کنیم.
آماره هاي ميانگين و انحراف معيار ارزشگذاری مديران زن و معلمان زن (به تصویر صفحه رجوع شود) مطابق مقادیر جدول فوق میانگین ارزشگذاری مديران زن و معلمان زن در عوامل موثر بهره وري متفاوت است ولی برای تعیین معنادار بودن این تفاوت از آزمون t مستقل استفاده می کنیم.
آماره هاي ميانگين و انحراف معيار ارزشگذاری مديران زن و معلمان زن (به تصویر صفحه رجوع شود) مطابق مقادیر جدول فوق میانگین ارزشگذاری مديران زن و معلمان زن در عوامل موثر بهره وري متفاوت است ولی برای تعیین معنادار بودن این تفاوت از آزمون t مستقل استفاده می کنیم.
آماره هاي ميانگين و انحراف معيار ارزشگذاری مديران مرد و معلمان مرد (به تصویر صفحه رجوع شود) مطابق مقادیر جدول فوق میانگین ارزشگذاری مديران مرد و معلمان مرد در عوامل موثر بهره وري متفاوت است ولی برای تعیین معنادار بودن این تفاوت از آزمون t مستقل استفاده می کنیم.