چکیده:
در این مطالعه نحوه ایجاد تصویر در ذهن فرد با استعداد برای جذب شدن به سازمان ها مورد بررسی قرار
گرفته و عوامل موثر بر جذب استعداد در شرکتهای فعال در صنعت سلولزی بهداشتی، مشخص خواهد
شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده های مورد استفاده، از نوع کمی می باشد. جامعه
آماری پژوهش، کلیه کارکنان در شرکت های فعال در صنعت سلولزی بهداشتی در شهر تهران می باشد. به
منظور نمونه گیری، از روش طبقهای متناسب با حجم برای گردآوری نمونه ای ٢١٨ نفر استفاده شد. ابزار
گردآوری داده های مورد نیاز، پرسشنامه است. به منظور تحلیل داده ها از تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج
نشان داد که ارتباطات بازاریابی تاثیر مثبت و معنی داری بر ارزش و جذابیت برند کارفرمای شرکتهای
سلولزی بهداشتی دارد. به علاوه، حمایت ادراک شده تاثیر مثبت و معنیداری بر جذابیت برند کارفرمای
شرکتهای سلولزی بهداشتی داشت. در نهایت، جذابیت برند و ارزش برند کارفرما تاثیر مثبت و
معنی داری بر تعهد سازمانی کارکنان شرکت های سلولزی بهداشتی داشت.
خلاصه ماشینی:
بررسي تاثير ارتباطات بازاريابي و حمايت ادراک شده بر تعهد سازماني کارکنان با تاکيد بر نقش متغيرهاي ميانجي ارزش و جذابيت برند کارفرما (مورد مطالعه : کارکنان شرکت هاي فعال در صنعت سلولزي بهداشتي در شهر تهران ) زهرا حميديه ١.
مساله اصلي اين پژوهش آن است که ارتباطات بازاريابي و حمايت ادراک شده چگونه از طريق ارزش و جذابيت برند کارفرما بر تعهد سازماني کارکنان اثر مي گذارد که با انجام مطالعه اي در شرکت هاي فعال در صنعت سلولزي بهداشتي در شهر تهران انجام خواهد شد تا از اين طريق به مواجهه با چالش جذب و حفظ نيروي انساني با کيفيت کمک شود.
مدل مفهومي پژوهش (برگرفته از مطالعه هيلمن و همکاران ، ٢٠١٣؛ آپ و باتگن ، ٢٠١٦؛ اسکلاگر و همکاران ، ٢٠١١) (به تصویر صفحه رجوع شود) روش شناسي پژوهش اين تحقيق از حيث هدف از نوع تحقيقات توسعه اي و کاربردي ميباشد، زيرا با توسعه مدل هاي پيشين ، به دنبال بررسي اثرات ارتباطات بازاريابي و حمايت ادراک شده بر تعهد سازماني کارکنان از طريق ارزش و جذابيت برند کارفرما است و همچنين با تکيه بر کاربرد و آزمون مدل در يک صنعت خاص (صنعت سلولزي بهداشتي) به بعد کاربردي تحقيق نيز توجه شده است .
نتيجه آزمون متغيرهاي ميانجي (به تصویر صفحه رجوع شود) نتيجه گيري و پيشنهادات هدف اصلي اين پژوهش ، بررسي تاثير ارتباطات بازاريابي و حمايت ادراک شده بر تعهد سازماني کارکنان با تاکيد بر نقش متغيرهاي ميانجي ارزش و جذابيت برند کارفرما بود که روي کارکنان شرکت هاي فعال در صنعت سلولزي بهداشتي در شهر تهران انجام شد.