چکیده:
هدف از این تحقیق ارائة مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه دادهبنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعة مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 13 نفر از اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزه ورزش مدارس و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری است. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعة حسابرسی فرآیند نتایج 9/77% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسة مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که داد که 23 کد مفهومی و 13 مقوله اصلی، از مهمترین راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی کشور میباشد.
The purpose of this study is to present a model of strategies for improving the effectiveness of Sports teaching methods in primary schools in Iran with the grounded theory approach. This research has a qualitative approach and the method of data theory (grounded theory) has been used as a research method. The method of data collection, the study of theoretical fundamentals and open and deep interviews with 13 outstanding professors in the field of sports management specializing in the field of sports schools as well as elite country teachers of the country. Sampling method was purposefully and to the extent of theoretical saturation. The validity of this research was examined by interviewees and then specialist professors and confirmed. Reliability was also achieved through the use of the results of the audit process of the results of 77.9%. For data analysis, continuous comparison method has been used during three stages of open, axial and selective coding. Analysis of the data showed that 23 conceptual codes and 13 main categories are the most important strategies for improving the effectiveness of the teaching method of sport in primary schools of Iran.
خلاصه ماشینی:
تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد 22 کد مفهومی و 13 مقوله اصلی، از مهمترین عوامل مؤثر بر اثربخشی روش تدریس تربیتبدنی در مدارس ابتدایی کشور است.
یک نکته از تدریس اثربخش و باکیفیت این است که معلمان اثربخش بیشتر از ماهیت وظایف و فعالی Hattie Watkins & Zhang Witcher Darling & Youngs کار میکنند اما مشغله اصلی آنها افزایش یادگیری و پرورش تفکر منطقی و انتقادی در دانشآموزان است (چن1 1 ، 2007، 289).
به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است معلمان در چین و هنگ کنگ ت Chen Fauee Smith Quennerstedt Fullan Cai & Wang دارند آموزشهای مؤثر را به عنوان آموزش معلم محور با یک ساختار منسجم داشته باشند، در حالی که معلمان ایالات متحده بر آموزش آموزنده برای آموزش مؤثر تمرکز میکنند (کیزر و والستد1 1 ، 2007، 342).
هدف این پژوهش ارائه مدل اثربخشی روش تدریس تربیتبدنی در مدارس ابتدایی ایران است.
این افراد، به صورت هدفمند، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردید (13 مصاحبه با 13 نفر و تا Song Niu Raiola & Di Tore Chen & Xiao Husain نظری ادامه یافت).
Analysis of Factors Influencing Quality of Physical Education Course in Secondary Schools from the Perspective of Sport Teachers.
Assistant Professor, Department of Sport Management, Sport Sciences Research Institute, Tehran, Iran Received: 2019/08/17 Accepted: 2019/12/09 Abstract The purpose of this study was to present a model of strategies for improving the effectiveness of Sports teaching methods in primary schools in Iran with the grounded theory approach.