چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان
در شرکت پتروشیمی نوری میباشد. روش پژوهش حاضر تحلیلی توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف
کاربردی میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی نوری بوده که
تعداد آنها ١١٠٠ نفر میباشد. در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی ساده برای تعیین نمونه مورد
نظر استفاده گردید که با استفاده از روش کوکران و جدول مورگان ٢٨٥ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب
گردیده است ابزار پژوهش در این تحقیق شامل سه پرسشنامه استاندارد ارتباطات یکپارچه بازاریابی لی و
پارک (٢٠٠٧)، ارزش ویژه برند آکر (١٩٩٩) و پرسشنامه استاندارد شهرت سازمانی فومبران و
ونریل (٢٠٠٣) بوده است. پایایی پرسشنامههای مذکور بر اساس ضریب الفای کرونباخ برای پرسشنامه
ارتباطات یکپارچه بازاریابی ٠. ٩١٠ و برای پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر ٠. ٨٤٠ و برای شهرت سازمانی
٠. ٧١٢ مورد ارزیابی و محاسبه گردید که بیانگر پایایی مطلوب پرسشنامه تحقیق میباشد. در این پژوهش
برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری " و به طور اخص تکنیک تحلیل مسیر با استفاده از
نرم افزار اسمارت پی ال اس به بررسی مسیرهای مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده
است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که متغیر شهرت سازمان نقش واسطهای را در تاثیر گذاری ارتباطات یکپارچه بازاریابی و ابعاد آن در ارزش برند ایفا مینماید.
خلاصه ماشینی:
Michael Baker بررسي تاثير ارتباطات يکپارچه بازاريابي بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري / تعريف علمي برند براساس آمريکن مارکتينگ اسوسيشن ١ اسم ، سمبل ، نشان ، طرحي خاص و يا ترکيبي از همه اينهاست که به منظور متفاوت کردن کالاي يک کمپاني از کمپاني هاي ديگر است .
1 Shook بررسي تاثير ارتباطات يکپارچه بازاريابي بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري / ١٤٧ ٥- تحليل مدل اندازه گيري در اين پژوهش از آزمون معادلات ساختاري جهت تحليل فرضيات با کمک نرم افزار اسمارت پي ال اس استفاده شده است .
(به تصویر صفحه رجوع شود) نمودار ٢) مدل پژوهش با ضرايب t-Values (ارزيابي مدل هاي اندازه گيري) ٦-آزمون فرضيه هاي پژوهش آزمون فرضيه اصلي ارتباطات يکپارچه بازاريابي بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري تاثير معني داري دارد.
بررسي تاثير ارتباطات يکپارچه بازاريابي بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري / ١٥١ (به تصویر صفحه رجوع شود) نمودار ٣) مدل مربوط به فرضيه فرعي اول در حالت ضرايب مسير استاندارد شده (به تصویر صفحه رجوع شود) نمودار٤) مدل مربوط به فرضيه فرعي اول در حالت معناداري تي ١٥٢ / فصلنامه پژوهش هاي جديد در مديريت و حسابداري دوره جديد.
شماره چهل و سوم ، پاييز ١٣٩٩ فرضيه فرعي دوم : ارتباطات متفاوت با گروه هاي مختلف مشتريان بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري تاثير معني داري دارد.
پژوهش حاضر با بررسي تاثير ارتباطات يکپارچه بازاريابي بر ارزش برند با نقش واسطه شهرت سازمان در شرکت پتروشيمي نوري انجام شده است .