چکیده:
این مطالعه باهدف بررسی بررسی عوامل موثر برافزایش اثربخشی آموزش ضمن خدمت کارکنان (مورد مطالعه: معلمان) شهر مهر انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفی_ پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 440 نفر از معلمان در سطح شهر مهر میباشد، که از این میان، نمونهای متشکل از 196 نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده است. در این مطالعه برای جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیات از پرسشنامههای استاندارد اثربخشی آموزش ضمن خدمت کارکنان استفاده شده است. این پرسشنامهها بر مبنای طیف لیکرت پنج درجه تدوین شدهاند. روایی پرسشنامه تحقیق با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. همچنین برای ارزیابی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای آزمون فرضیات از نرمافزار Spss استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحلیل نشان داد که عوامل فردی، سازمانی، و گروهی برافزایش اثربخشی آموزش
ضمن خدمت کارکنان تاثیر مثبت و معنیداری دارد.
This study was conducted to investigate the factors affecting the effectiveness of in-service
training of staff (case study: teachers) in Mehr. This research is descriptive-survey in terms of
practical purpose and in terms of nature and form of implementation. The statistical population of
this study includes 044 teachers in the city of Mehr, of which a sample of 191 people has been
selected using the Cochran's formula. In this study, standard in-service training effectiveness
questionnaires were used to collect information to test hypotheses. These questionnaires are based
on a five-point Likert scale. The validity of the research questionnaire was confirmed using
Cronbach's alpha method. Cronbach's alpha coefficient was also used to evaluate the reliability of
the questionnaire. Spss software was used to test the hypotheses. The results of this analysis
showed that individual, organizational, and group factors have a positive and significant effect on
increasing the effectiveness of in-service training of employees.