چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی تحلیل مسیر رابطه اجتناب اجتماعی» ترس از ارزیابی ملفی ومتغیر
میانجی احساس ذهنی بهزیستی با کیفیت زندگی در دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحددزفول بود.
نمونه مشتمل بر ۳۵۰ نفرکه برای انتخاب آنها از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده گردید.
در این پژوهش به منظور اندازهگیری متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه اضطراب اجتماعی (, [۳27
(910) مقیاس رضایت از زندگی (51۷1. 8)» پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت ت استفاده
گردید. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون وتحلیل مسیر استفاده
شدنتایج نشان داد: متغیرهای اجتتاب اجتماعی و ترس از ارزبایی متفی». به صورت ستقیم بر کیفیت
زندگی دانشجویان تایر میگذارند. متغیرهای اجتناب اجتماعی و بهزیستی اجتماعی, علاوه بر تایر
مستقیم از طریق ترس از ارزیابی منفی تاثیر گذار هستند. همچنین متغیرهای بهزیستی روانی و بهزیستی
هیجانی علاوه بر تاثیر مستقیم به طور غیر مستقیم از طریق اجتناب اجتماعی بر کیفیت زندگی دانشجویان
تاثیر دارد
The aim of the present study was to investigate the path of social avoidance relationship »Fear of morphological and variable evaluation
The mediator of mental well-being with quality of life in students of Islamic Azad University of Dezful was.
A sample of 350 people was selected by stratified random sampling.
In this study, in order to measure the desired variables from the Social Anxiety Questionnaire (, [327
(910) Life Satisfaction Scale (5171.8) »World Health Organization Quality of Life Questionnaire
Took. In order to analyze the data, Pearson correlation coefficient and path analysis were used
"The results showed that the variables of social acceptance and fear of evaluation are different." Directly on quality
Students' lives are left untouched. Social avoidance and social welfare variables, in addition to tires
They are directly affected by the fear of negative evaluation. Also variables of psychological well-being and well-being
Emotional in addition to the direct impact indirectly through social avoidance on the quality of life of students
It has an effect