چکیده:
تغییر، دگرگونی و نوآوری همیشه یکی از دغدغههای صنعت بوده است. در راستای پیادهسازی محصولات جدید، واحد تحقیق و توسعه باید فعالیتهای مشخصی را به انجام برساند تا بتواند در این راستا گامهای موثری بردارد. اما عمق تحقیق و توسعه در شرکتهای مختلف و صنایع، متفاوت میباشد. به همین خاطر، درک یکسانی از تحقیق و توسعه در صنایع بوجود نیامده است؛ از این رو نحوه پیادهسازی تحقیقات در یک شرکت، میتواند همراه با چالشهایی باشد. این چالشها در حوزه تحقیق و توسعه با رویکرد روشنایی مورد بررسی قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
در حال حاضر که واحدهای نسل سوم فعالیت دارند، مجموعهای از تحقیق و توسعه، تکنولوژی، تجارت و استراتژی کسب سود بیشتر و دوام در لرزهها و نوسانات سخت اقتصادی و سیاسی در کنار هم قرار میگیرند تا برنامهریزی دقیقی جهت بدست آوردن بازار جهانی ارائه دهند و در این راستا مدیریت هوشمندانه، رکن اساسی توسعه و بقای هر سازمان و کارخانهای محسوب میشود [ > امروزه خلاقیت و ابتکار و نوآوری در سایه وجود پرسنل متعهد و باسواد و همکاری با دانشگاه که مرکز تولید علم میباشد، بزرگترین دارایی شرکتها و صنایع روز دنیا میباشند و از این رو در بیشتر کمپانیهای کشورهای پیشرفته، واحد ویژهای Research and Development (R&D) عنوان واحد تحقیق و توسعه با حضور مدیران، مسئولین فنی و محققین دانشگاهی تشکیل یافته که مسئول بررسی نمونهها و ایدههای قبلی و کار روی خلاقیتهای جدید و روز دنیاست.
به راستی راز موفقیت آنها در چیست؟ نوآوری و خلاقیت بخش اصلی این راز است اما یک راز دیگر هم وجود دارد که بدون آن هرگز نمیتوانند در بازار خود بهترین باشید و بتوانید به نیاز مشتریان خود پاسخ مناسب بدهید و آن چیزی نیست جز واحد تحقیق و توسعه.
اگه به ادوات کلی لامپها و چراغهای تولیدی عرضه شده نیم نگاهی داشته باشیم متوجه چند بخش مشترک میشویم که در اکثر آنها وجود دارد که عبارتند از [4]: 1- منبع روشنایی (که در زمان حال این منبع با تکنولوژی LED میباشد) 2- واحد تامین توان LED (درایور) 3- بدنه محصول روشنایی 4- کاور منبع نوری(حباب) شكل (4): اجزای لامپ حبابی در کشور ما تامین مواد اولیه همیشه یکی از دغدغههای صنایع بزرگ بوده است.