چکیده:
چکیده صنعت گردشگری سومین صنعت مولد شغل و سرمایه بعد از صنعت نفت و خودروسازی میباشد. به همین دلیل در دهههای اخیر بسیاری از دولتها، مسئولین اقتصادی و صاحبنظران با حساسیت بیشتری به گسترش این صنعت روی آوردهاند و در تلاش هستند سهم بیشتری از بازار جهانی این صنعت را برای جوامع خود به ارمغان ببرند. گردشگری همچون سایرصنایع نیازمند مدیریت است، مدیریت در این صنعت شامل پیش بینی نیازهاوجلب رضایت گردشگران فعلی وآتی است بطوریکه اساساعرضه کنندگان خدمات این صنعت رادررقابت بایکدیگرقرارداده است. گردشگری در چند دهه اخیر به یکی از مهمترین بخشهای فعالیت اقتصادی کشورها تبدیل شده است. این صنعت بعنوان یک سیستم جهانی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف یک تحقیق کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی انجامگرفته است. برای گردآوری دادهها از دو روش کتابخانهای و اسنادی و همچنین از روشهای میدانی و مشاهده مستقیم استفادهشده است. سپس بهمنظور تحلیل روابط شاخصهای موردمطالعه از تکنیکهای انتخاب ویژگی یا تحلیلهای اطلاعات متقابل بهره گرفته شد. در مجموع میتوان گفت که نتایج حاصل از تحلیل انتخاب ویژگی بیانگر این بوده است که عوامل موثر بر توسعه گردشگری از دیدگاه مردم تبلیغات با 701/، از دیدگاه مسئولین مشارکت با 679/ و از دیدگاه گردشگران مدیریت با 677/ دارای بیشترین اهمیت است. از این رو مدیریت کلان در بحث صنعت گردشگری از مهمترین مولفههای موفقیت در این صنعت نو ظهور میباشد.
Abstract: The tourism industry is the third generation is the post oil industry and automotive industry. For this reason the economy are very sensitive to expansion and are working to make the industry more affordable for the communities. Recent decades have become one of the most important economic activities of countries. The industry as a global system is large part of the global production. This research is an applied descriptive – analytical method. Data collection has been utilized through library and documentation as well as field surveys direct observation ،then to analyze the relationship of indices the feature selection technique or cross – information analysis has been used.Infact it is necessary to formulate a comprehensive plan that addresses the status and status of the industry in order to achieve good conditions. Overall the results of the analysis of the selection of characteristics indicate that the factors affecting tourism from the point of view of the people: Ads with /701 According to the authorities with /679 and for tourist management with /677 are the most important.