خلاصه ماشینی:
لذا تحلیل این نظام در جهت حمایت از نمودهای فرهنگ سنتی بدین گونه است که در این چارچوب، صرفا آن دسته از فعالیتهای جوامع سنتی مورد حمایت و پشتیبانی قرار میگیرند که دارای وصف اصالت بوده، صورت مادی به خود گرفته و قابلیت انتساب به شخص و یا اشخاص معین را داشته باشند.
بدین ترتیب میتوان چنین نتیجه گرفت که ساختار حقوق مالکیت ادبی و هنری در غرب به گونهای طراحی شده تا به ادیبان و هنرمندان جامعه این اطمینان را اعطا نماید که در صورت خلق و آفرینش هر اثر ادبی و هنری اعم از داستان، شعر، مقاله، نقاشی و نظایر آن کلیه منافع مادی حاصل از جمله حق چاپ و بازنشر و نیز حق جلوگیری از هر گونه تحریف و دست اندازی نسبت به این آثار از طریق نظام قانون گذاری به ایشان اعطا میشود.
علاوه بر این، در بند 2-2 نیز این حق برای کشورهای عضو به رسمیت شناخته شده که آثار ادبی و هنری و یا برخی از مصادیق آن را از شرط دارا بودن صورت مادی معاف نمایند که این خود تاکید دیگری بر امکان حمایت از نمودهای فرهنگ سنتی در کنوانسیون مذکور میباشد.
1, 2003 WIPO, Traditional Cultural Expressions / Expressions of Folklore, Legal and Policy Option, Sixth Session, 2004 B) Article Addor, Felix, Grazioli, Alexandra, Geographical Indications beyond Wine and Spirits: A Roadmap for a Better Protection for Geographical Indications in the WTO/TRIPS Agreement, 5 J World Intel Prop, 2002 Blake, Janet, On Defining the Cultural Heritage, International and Comparative Law Quarterly, Vol. 49, 2000 Carpenter, Megan M.