چکیده:
واژۀ موفقیت در متون علمی با مفهوم کارآفرینی عجین و آمیخته است و لذا این پژوهش با رویکردی پدیدارشناسانه تلاش میکند تا جوهرۀ موفقیت در مذاکرات کارآفرینانه را شناسایی کند. در همین راستا ضمن بیان اهمیت این قبیل مذاکرات و مشخصکردن شکاف تحقیقاتی موجود بهدنبال پاسخی برای چالش پژوهشی خود بین کارآفرینانی است که تجربۀ مذاکرۀ موفق برای کسبوکارهای خود داشتهاند. از این میان تعداد 5 کارآفرین بهصورت هدفمند انتخاب و به گردآوری اطلاعات مدنظر از طریق مصاحبه اقدام شد که این حجم از مصاحبه برای یک پژوهش پدیدارشناسی کافی است. نتایج حاصل از تحلیل درون مایه مصاحبههای صورتپذیرفته، به سبک اسکات، تحلیل و گزارش شد. نتایج، نشان داد که مدل مفهومی پژوهش متشکل از 4 درون مایه اصلی با 12 درون مایه فرعی است. ذکاوت، تعصب، تواضع و سوءظن سازنده، درون مایههای اصلی این پژوهش بودند. تعصب کارآفرینانه را میتوان جوهرۀ موفقیت دانست. در این راستا پیشنهاد میشود کارآفرینان در مذاکرات با تعهد و تعصب به اهداف و با رعایت جانب احتیاط و تواضع و با نهایت ذکاوت به سمت مذاکرهای برد - برد پیش بروند.
Term of success has been mixed and mingled with the concept of entrepreneurship in scientific literature. Thus this study tries to identify the essence of success in entrepreneurial negotiations through a phenomenological approach. In this regard, with emphasizing on the importance of these negotiations and specifying the existing research gap, we are looking for an answer to our research challenge among entrepreneurs who have successful experience in their business negotiations. Among these cases, seven entrepreneurs were chosen in order to collect information through interviews. The number of interviews are sufficient for a phenomenological research. The results emerging from thematic analysis of interviews by Scott style were analyzed and reported. According to the results, conceptual model of the research consists of four main themes and 14 sub-themes. Intelligence, humility, fanaticism and productive paranoia were the main themes. Productive paranoia could be the main essence of success. In this regard it is suggested to entrepreneurs to be fanatic and committed toward goals and moving toward win-win negotiation with care and humility and by using intelligence.
خلاصه ماشینی:
خلاصه سازي درون مايه هاي استخراج شده از شرکت کنندة ۲ خوشه نقل قول ها مستندات کدهاي نهايي اطمينان به کاري که انجام مي دهيم صفحه ۱ و سطر ۴ خوشة ۱: اعتماد به نفس اطمينان به توانايي هايي که داريم صفحه ۱و سطر ۵ خودکارآمدي قدرت بيان شيوه بيان مناسب باشد صفحه ۱ و سطر ۶ بايد صداقت داشته باشيم صفحه ۱ و سطر ۲ خوشة ۲: هوش کلامي داشت باشيم صداقت در مذاکره صفحه ۱و سطر ۶ صداقت طرفين به ارائه صادقانه داشته ها و هوش عاطفي صفحه ۱ و سطر ۳ توقعات بپردازند خوشة ۳: يکي از عوامل مهم توکل است صفحه ۱ و سطر ۶ نقش توکل هوش معنوي به نتيجه بي تفاوت باشد (اتکال ) صفحه ۱ و سطر ۲ ۱۱۲ مشـارکت کننـدة دوم ، خودکارآمـدي ، صـداقت و هـوش معنـوي را کارمايـة مـوفقيتش در مذاکرات پيش روي خود عنوان کرده است .
An entrepreneur's choice of venture capitalist or angel-financing: A behavioral game-theoretic approach, Journal of Business Venturing, 26(3), 359-347.
Bridging social distance ininter- culturalnegotiations: "you" and the bi-cultural negotiator, International Journal of Conflict Management, 32(2), 173-191.
Understanding propensity to initiate negotiations: An examinationof the effects of culture and personality, International Journal of Conflict Management, 23(3), 266-289.