چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی پیشبینی مدیریت بازاریابی بر اساس ویژگیهای شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگهای شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه اینفلوئنسر مارکتینگهای شبکه اجتماعی اینستاگرام شهر تهران در در سال 1400 بودند. حجم نمونه 150 نفر از این افراد بر اساس فرمول پلنت و به شیوه نمونهگیری در دسترس (اجرای آنلاین) انتخاب و به مقیاس مدیریت بازاریابی و مقیاس ویژگی های شخصیتی پاسخ دادند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تحلیل شد. یافتهها نشان داد که بین ویژگیهای شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ های شبکه اجتماعی اینستاگرام با مدیریت بازاریابی رابطه معنادار وجود دارد (01/0> p). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز آشکار کرد که 3/63 درصد از واریانس مدیریت بازاریابی به وسیله ویژگیهای شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگهای شبکه اجتماعی اینستاگرام تبیین میشود. در مجموع نتایج حاکی از آن است که ویژگیهای شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگهای شبکه اجتماعی اینستاگرام در پیشبینی مدیریت بازاریابی آنان نقش اساسی و مهمی دارند.
The aim of this study will be to investigate prediction of marketing management based on
personality traits among influencer of network marketing of instagram social media. The
quantitative- correlation method was used. The statistical population consists of all influencer
of network marketing of instagram social media in Tehran in year 1400. In this study,
according Convenience sampling method, 150 people by formula Plant of Tabachnick and et
al (2007) were selected as samples and they were asked to fill in the researcher-made
management marketing questionnaire (R-MMMQ) and 24-item Brief HEXACO Inventory
(24-BHI) of DeVries (2013). The collected data was analyzed using Pearson correlation
coefficient and multivariate regression analysis. Findings showed that there was significant
correlation between personality traits among influencer of network marketing of instagram
social media with marketing management (P<0/01). Regression analyses also revealed
that%63/3 of variance of marketing management was explained by personality traits. This
study confirmed the significant contribution of personality traits among influencer of network
marketing of instagram social media in marketing management.
خلاصه ماشینی:
و internet Chebbi facebook twitter telegram instagram Franchi Hollenbaugh marketing Yu & Hu management marketing Neave Watson & Clark Soutter Contractor Fink شخصيتی هگزاکو به عنوان نظامی از درون سيستمهاي عاطفي، احساسي، شناختي و مفهومي فرد تعريف شده است که تعيين کننده واکنشهاي منحصر به فرد انسان به محيط است.
در سطح استنباطی جهت بررسی روابط بین متغیرها در صورت نرمال بودن دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 است Ashton &Lee Tabachnick, Fidell & Ullman Tolerance variance inflation factor (VIF) multicollinearity ابزار پژوهش پرسشنامه مدیریت بازاریابی محقق ساخته 1 (R-MMMQ) این مقیاس شامل 10 سوال است که برای اندازهگیری مدیریت بازاریابی در اینفلوئنسر مارکتینگهای شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته شده است.
از آنجایی که بین متغیرهای پژوهش رابطه معناداری وجود دارد این امر ادامه تحلیل را امکانپذیر میسازد، لذا برای پیشبینی مدیریت بازاریابی بر اساس ویژگیهای شخصیتی از رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده میشود که نتایج آن در جداول 4 و 5 آمده است.
در تبیین رابطه بین برونگرایی با مدیریت بازاریابی میتوان گفت که بر اساس مدل هگزاکو، برونگرایی با برونگرایی به عنوان گرایش به درگیر شدن در تعاملات اجتماعی و لذت بردن از آن (کاستا و مککری، 1980؛ به نقل از بوکر 7 و همکاران، 2020) با بالاتر بودن عزت نفس (وائوقان-جانستون 8 و همکاران، 2020)، پایین بودن مشکلات روانشناختی (مکدونل و سمکووسکا 9 ، 2020) و روابط اجتماعی گسترده و توانایی دوستیابی 10 k"/>k"/> و همکاران، 2020) ه sincerity greed avoidance fearfulness anxiety dependence O’Bryan Buecker Vaughan-Johnston McDonnell & Semkovska Van Zalk است.