چکیده:
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین میزان آگاهی و چگونگی استفاده از شبکه ملی رشد با توسعه حرفه ای معلمان دوره اول متوسطه انجام شده است.
روش: این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است .جامعه آماری متشکل از کلیه معلمان دوره اول متوسطه شهرستان رودسر به تعداد 175 نفر هستند. روش نمونه گیری تصادفی و تعداد برآورد نمونه از جامعه بر اساس جدول مورگان 118 نفر انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته (39گویه) استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوی و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 95% محاسبه گردید.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داده است: که وضعیت آگاهی و شناخت، میزان و نوع استفاده معلمان از شبکه رشد بالاتر از متوسط می باشد، و بین متغیرهای شبکه ملی رشد و توسعه حرفه ای معلمان رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد، بطوریکه با افزایش آگاهی، میزان و نوع استفاده معلمان از شبکه ملی رشد، توسعه حرفه ای معلمان نیز ارتقا می یابد.
Purpose: This study done aimed to investigate the
relationship between knowledge and how to use
the Roshd national network of professional
development of the junior high school's teachers.
Method: This study was a descriptive survey. the
way for performance of the study is compound of
(quantitative and qualitative).the samples
consisted of all teachers of secondary school first
of Roodsar city which included 175 people.in the
quantitative of research for select a sample,
random sampling and the estimated number of
community samples were selected based on
Morgan table 118 people and for sampling in
quality of purposeful sampling which are 12
teachers, were interviewed. The data collection
methods in the research the quantitative semi
structured interviews. For assess the validity
questionnaire used to Cronbach's alpha coefficient
that equal to%95it is estimated.
Findings: The results research shows that: the
state of knowledge, the amount and type of
teacher’s use of the network growth is above
average. between national network variables
professional development of teachers ,this is a
direct positive relationship so that by awareness
increase, the amount and type of use the national
network of teachers, also will be upgraded
professional development of teachers have more
aware through internet.
خلاصه ماشینی:
فصلنامه علمي پژوهشي تدريس پژوهي Journal of Research in Teaching سال پنجم – شماره چهارم – زمستان ١٣٩٦ صفحات : ١٤٢-١٢٣ ٢٠١٧ Winter ,٤ No ,٥ Vol The relationship survey between رابطه بين ميزان آگاهي و چگونگي استفاده از شبکه consciousness and how to use the national ملي رشد با توسعه حرفه اي معلمان دوره اول متوسطه network of secondary school teacher’s professional development سپيده محمدپور بلترک ١، صمد ايزدي ٢*، عليرضا بادله ٣ S.
Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Ayatollah Khamenei Campus in Gorgan, Golestan, Iran چکيده Abstract Purpose: This study done aimed to investigate the هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ميزان آگاهي و relationship between knowledge and how to useچگونگي استفاده از شبکه ملي رشد با توسعه حرفه اي معلمان the Roshd national network of professionaldevelopment of the junior high school's teachers.
درباره نقش وب کاپلان (٢٠٠٣ ,Kapaln) نقل ميکند ؛ قابليت هاي منحصر به فردي که در آموزش مبتني بر وب وجود دارد نه از خود وب بلکه از شيوه هاي خلاق آموزشي مربوط به آن نشأت ميگيرد بهتر است شبکه ملي رشد را نه تن ها به منزله رسانه اي جديد براي آموزش از راه دور بدانيم بلکه به مثابه ي نوعي همکاري و مشارکت بين پارادايم جديد آموزش و فناوري جديد در نظر بگيريم که زمينه بالقوهاي را براي تغييرات بنيادين در روش تدريس و يادگيري ايجاد ميکند.
گسترش مهارت ها و قابليت هاي مرتبط با اينترنت به عنوان يک مهارت اصلي براي دانش آموزان و معلمان و به کارگيري آن پس از پايان مدرسه اهميت يافته است و افراد در صدد تحقق مهارت بيشتر جهت استفاده بهتر از فناوري اطلاعات و ارتباطات و شبکه هاي آموزشي در آموزش و يادگيري تلاش ميکنند.